عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ظرفیت آمار مسئله پیش نیاز است

استاندار گلستان:

ظرفیت آمار مسئله پیش نیاز است

ظرفیت آمار مسئله پیش نیاز است

استاندار گلستان با بیان اینکه همه باید باور کنند که مسئله آمار یک نکته پیش نیاز است؛ گفت : کسانی که آمارهای گنگ و تاریک داده اند حقیقتا رسالت حکومتی را فهیم نیستند و درهرجایی از حلقات تاریخی تاریکی وجود داشته باشد جامعه با مشکل مواجه می شود.
دکتر " حسن صادقلو "  در همایش بزرگداشت اول آبان، روز آمار و برنامه ریزی در گلستان گفت: در حوزه آمار پیش نیاز در اساس حکومت است که ظرفیت حاکمیت و مدیریتی کشور را تشکیل می دهد.
وی با اشاره به بحث پیشگیرانه بعنوان دومین نکته در امار اظهارداشت: ظرفیت پیشگیری در آموزه های اسلام و حکومتی یک بحث اثبات شده است.
وی ادامه داد : در مسئله پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان وامنیت یک ظرفیت بالایی پیدا کند تمام اینها توجه به اقدام پیشگیرانه است.
صادقلو خاطرنشان کرد : اگر جامعه ای از اقدام پیشگیرانه پس نیاید ؛ بدانید از مرحله پسگرانه و درمان هم برنمی آید همانند لقمه از پشت گردن خوردن است.
وی  تصریح کرد: در مرحله بعد؛ نکته پیش بیانیه است که در مرحله پیش بینانه ضرورت عدد و رقم یک واقعیت است
وی افزود : این حوزه یک حوزه اساسی است و به عنوان یک باور اساسی در مسائل بایدها و نبایدهای مدیریتی باید داشته باشیم.
وي در رابطه با استفاده از نيروي مستعد و پرتوان گفت: قرار نگرفتن نیرو در جایگاه خود يك ضعف در بحث مدیریتی است و به همراه آن با توجه به در نظر گرفتن توان نيروها، آنها را در جایگاه خود گماردن مهمترین مسئله مدیریتی است.
استاندار گلستان همچنین ضمن تبريك دهه ولايت و امامت افزود: ایام غدیر یادآور یک ظرفیت در شکل گیری نظام حکومتی است و منتهی به رسالت پیامبر، كه در نهايت رسالت پیامبر منتهی به بنیان گذاری يك حکومت ديني شد.
صادقلو افزود: پیامبر اسلام بعد از طي 23 سال سختی و دشواري در جهت اطلاع رساني ديني، با اعلام وحي از سوي خداوند مامور به اعلام و بنیانگذاری يك حکومت ديني شد.
وي ادامه داد: به پیامبر اعلام شد در صورت عدم اطلاع رساني جهت بنیانگذاری حکومت ديني، ماموريت شما به درستي پايان نخواهد يافت ورسالت شما تمام و کامل نخواهد شد که این هم توجه به عقبه قبل و هم در منتهای بعد دارد.
صادقلو تصریح کرد: اگر این حکومت ديني در آن مقطع زماني بنیانگذاری نمی شد اکنون حکومت مهدی (عج) وجود نداشت تا امروز تمام شيعيان بتوانند از سايه الطاف حضرت ولي عصر (عج) بهره مند شوند.
استاندار گلستان در ادامه بیان داشت: نظام حكومت ديني در هر مقطع زماني نياز هاي خاص خودش را دارد و امروزه در جامعه ديني آمار بسيار به رشد و پيشرفت جامعه كمك مي كند.
در پایان مراسم از مدیران و کارشناسان آمار وبرنامه ریزی استان  با اهداء لوح سپاس تقدیر وتشکر بعمل آمد.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1198
  • کد خبر : 143