عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هدف دولت برگزاری انتخاباتی رقابتی و با مشارکت حداکثری است

رییس جمهوری در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور:

هدف دولت برگزاری انتخاباتی رقابتی و با مشارکت حداکثری است

هدف دولت برگزاری انتخاباتی رقابتی و با مشارکت حداکثری است

 رییس‌ جمهوری، هدف دولت را برگزاری انتخاباتی سالم، شکوهمند ، رقابتی و با مشارکت حداکثری مردم دانست و تصریح کرد: همه کسانی که خود را برای خدمت به مردم صالح می‌دانند ، باید به صحنه آمده و در انتخابات ثبت نام کنند و به بعضی از دغدغه‌هایی که در گوشه و کنار مطرح می‌شود، اعتنا نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) به ملت بزرگ ایران و محبان خاندان رسالت و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، به اهمیت انتخابات در کشورمان اشاره کرد و گفت: اهمیت انتخابات به این است که به دنیا با گفتار و هم با عمل اعلام می‌کنیم که تصمیم گیر اصلی برای مدیریت کشورمان آراء مردم و صندوق‌های انتخاباتی می‌باشد.

رییس‌ جمهوری با بیان این که ایران اولین کشور در منطقه است که نظام پارلمانی و انتخاباتی را پذیرفته و به آن عمل کرده است، گفت: در نظام اسلامی و مردم‌سالاری دینی نیز اولین کشوری بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندیم و امروز خود را برای برگزاری سی و سومین انتخابات آماده می‌کنیم.

دکتر روحانی، مجلس شورای اسلامی را مرکز قانون‌گذاری کشور دانست و افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر دستگاه اجرایی کشور نظارت می‌کنند و با آرای این نمایندگان است که وزرا فعالیت و مسئولیت‌های خود را آغاز می‌کنند لذا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رییس‌ جمهوری همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مهمترین ستون نظام جمهوری اسلامی، رهبری معظم انقلاب است و امروز اگر در کشورمان اتحاد، انسجام و هماهنگی وجود دارد و می‌توانیم به راحتی از مشکلات مهم عبور کنیم، در سایه ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری مجلسی است که همواره برای روز مبادا آماده است و این موضوع برای ثبات سیاسی کشور و این که مردم احساس کنند در هیچ شرایطی خلائی در کشورمان بوجود نمی‌آید، بسیار مهم است.

رییس‌ جمهوری در ادامه با دعوت از حضور و ثبت نام همه کسانی که خود را برای خدمت به مردم صالح می‌دانند تصریح کرد: همه کسانی که خود را صالح می‌دانند باید به صحنه آمده و ثبت نام کنند و به بعضی دغدغه‌هایی که در گوشه و کنار مطرح می‌شود اعتنا نکنند چرا که کشور ما، کشور قانون است و شورای نگهبان بی‌تردید بر مبنای قانون عمل خواهد کرد.

دکتر روحانی با تأکید بر این که دولت و مجموعه دست اندرکاران برگزاری انتخابات بر مبنای قانون عمل خواهند کرد، گفت: اگر خدای ناکرده در گوشه‌ای از اجرا، تخلفی وجود داشته باشد دولت با شدت با آن برخورد خواهد کرد.

رییس‌ جمهوری افزود: دولت با همکاری و هماهنگی با شورای نگهبان در پی انتخابات سالم، شکوهمند، رقابتی با مشارکت حداکثری است.

دکتر روحانی در ادامه به اهمیت حضور بانوان در صحنه انتخابات اشاره کرده و با دعوت از آنان برای ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: بانوان کشورمان در همه صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مشارکت فعالی دارند و حضور آنان در همه این صحنه‌ها کمرنگ‌تر از آقایان نیست و ما جزء کشورهای بسیار پیشرفته جهان در این زمینه هستیم.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: همه بانوان کشورمان که خودشان را صالح می‌دانند باید در این انتخابات ثبت نام کنند چرا که حضور تعداد قابل ملاحظه خانم‌ها از نگاه افکار عمومی جهان اهمیت دارد تا آنان واقعیت کشور را هر چه بهتر درک کنند که در ایران هیچ چیز بر مبنای جنسیت نیست بلکه همه امور بر اساس شایستگی می‌باشد.

دکتر روحانی انتخابات را منشأ وحدت و انسجام دانست و گفت: در شرایط کنونی منطقه‌ای و جهانی بیش از همیشه نیازمند وحدت و یکپارچگی هستیم.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر رقابت سالم و اخلاقی همه احزاب و گروه‌ها در صحنه انتخابات اظهار داشت: اگر رقابت وجود نداشته باشد انتخابات نشاط و شادابی لازم را نخواهد داشت لذا نیازمند نشاط در جامعه در سایه رقابت هستیم.

بازدید از نمایشگاه عکس ستاد انتخابات دوره های قبل و نحوه ثبت نام داوطلبان از دیگر برنامه های رییس جمهوری در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور بود.

هدف دولت برگزاری انتخاباتی رقابتی و با مشارکت حداکثری است

 

هدف دولت برگزاری انتخاباتی رقابتی و با مشارکت حداکثری است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1140
  • کد خبر : 15615