عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رعایت مرّ قانون کلید موفقیت در انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات استان:

رعایت مرّ قانون کلید موفقیت در انتخابات است

رعایت مرّ قانون کلید موفقیت در انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه رعایت مرّ قانون کلید موفقیت در انتخابات است، گفت: اجرای تمامی فرایند انتخابات در هیأتهای اجرایی، نظارت و بازرسی باید بر پایه رعایت دقیق قانون، آیین نامه ها و دستورالعمل های برگزاری انتخابات باشد.

"علی اصغر طهماسبی" در همایش آموزشی و توجیهی اعضای هیئت های بازرسی انتخابات استان و شهرستانها اظهار کرد: بحمدالله از 18 فرایند اصلی برگزاری انتخابات تا کنون 6 فرایند را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشته ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گلستان و کل کشور، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بی سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد داوطلبین انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گلستان 305 نفر می باشد که در دوره نهم این تعداد 130 نفر بوده و مقایسه این دو رقم افزایش 135 درصدی مشارکت داوطلبان را در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان می دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه به بیان آمار مقایسه ای ثبت نام داوطلبان در نهمین و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان پرداخت و گفت: در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در انتخابات این دوره 94 نفر و در دوره قبلی 40 نفر، علی آباد کتول 27 نفر و در دوره قبل 12 نفر، رامیان و آزادشهر 46 نفر و در دوره قبل 17 نفر، حوزه کرکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز 45 نفر و در دوره قبل 16 نفر، گنبد کاووس در دهمین دوره 33 نفر و در دوره قبل 17 نفر و حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه 60 نفر و در دوره نهم انتخابات مجلس 28 نفر، ثبت نام داشته ایم.

طهماسبی همچنین با اشاره به تعداد داوطلبان زن انتخابات مجلس در استان گلستان که در دوره نهم 7 نفر و در دهمین دوره به 22  نفر رسیده است، از افزایش 214 درصدی این آمار نسبت به دوره قبل خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یادآور شد: از تعداد کل داوطلبین انتخابات دهمین دوره مجلس شورای سلامی در استان گلستان، 17 درصد با گرایش سیاسی اصلاح طلب، 15 درصد اصولگرا و 68 درصد مستقل می باشند که این اطلاعات بر اساس فرم هایی که خود داوطلبان در هنگام ثبت نام پر نموده اند به دست آمده است.

وی در ادامه گفت: روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دیروز آغاز شده و از امروز 6 دیماه نیز روند بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان و هیأت مرکزی نظارت آغاز شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان، خاطرنشان کرد: ما در شورای تأمین استان تمام کانونهای چالش در انتخابات را شناسایی و احصاء نموده ایم و از هیأت های بازرسی انتخابات در استان و شهرستانها انتظار داریم این کانونها را دائماً رصد کرده و به دقت زیر نظر داشته باشند.

رعایت مرّ قانون کلید موفقیت در انتخابات است

 

رعایت مرّ قانون کلید موفقیت در انتخابات است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .