عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بيشترين تخريب جنگل‌هاي شمال در گلستان انجام مي‌شود

استاندار گلستان:

بيشترين تخريب جنگل‌هاي شمال در گلستان انجام مي‌شود

استاندار گلستان با بيان اينكه بيشترين تخريب جنگل‌هاي شمال در گلستان انجام مي‌شود، گفت: بايد جلوي هرگونه بهره‎‎برداري از جنگل‎هاي استان گرفته شود.

حسن صادقلو اظهار داشت: بايد جلوي هرگونه بهره‎‎برداري از جنگل‎هاي استان گرفته شود و عنوان كردن، قاعده علمي براي بهره‎برداري آن نيز قابل قبول نيست. وي با انتقاد از تخريب جنگل‎هاي گلستان ادامه داد: متاسفانه به نسبت ديگر استان‎هاي شمالي، بيشترين تخريب جنگل‎ها در نوار شمالي متعلق به اين استان است كه اين موضوع يك تهديد جدي است.
27 درصد هدر رفت جنگل‎هاي گلستان
صادقلو خاطرنشان كرد: سال‎هايي كه در مسكو بودم مي‎ديدم كه با وجود آن كه داراي 10 ميليون هكتار جنگل است، اين‎گونه بهره‎برداري در آنجا انجام نمي‎شود و حال ما با اين وسعت كم جنگل نسبت به آنان، داريم اين‎گونه به اين منابع تعرض و بهره‎برداري بي‎رويه مي‎كنيم.
وي با اشاره به وضعيت هدر‎رفت سطح پوشش جنگلي گلستان افزود: اين هدر رفت به ميزان 27 درصد است كه علاوه بر درختان و منابع طبيعي، تخريب زيست‎محيطي و به هم‎زدن شرايط طبيعي منطقه را در پي خواهد داشت.
تبديل جنگل‎هاي گلستان به پارك‎هاي جنگلي
نماينده عالي دولت در استان گلستان با اشاره به سفر اخير رئيس سازمان محيط زيست به استان افزود: با اراده‌اي كه وجود دارد، مقرر شد، جنگل‎هاي استان را تبديل به پارك‎هاي جنگلي كنيم.
صادقلو يادآور شد: پارك‎هاي جنگلي هيركان، شيرآباد، سرخ‎دار قلعه ميران و پارك كاسپين كه براي تحكيم پيوند دوستي بين ايران و تركمنستان است، از جمله پارك‎هاي مهم جنگلي است كه بايد در استان ايجاد شود.
وي با اشاره به موضوع آَشوراده به عنوان مهمترين شاخص توسعه گردشگري در استان خاطرنشان كرد: براي اين موضوع تاكنون زحمت‎هاي بسياري كشيده شد كه به جايي برسد، اما اين زحمات به سرمنزل مقصود نرسيد و با توجه به اين مسئله، پيگيري‎هاي جدي با تهران داشته‎ام.
صادقلو با اشاره به نشست با مقامات كشوري در محل نهاد رياست جمهوري درباره جزيره آشوراده اذعان داشت: در اين نشست پنج نفره، ابتكار، نجفي، جهانگيري، حجتي و بنده حضور داشتيم و مذاكرات مفصلي براي حل اين مشكل به عمل آمد.
شروع مطالعات گردشگري در جزيره آشوراده
وي اضافه كرد: نتيجه اين جلسه توسعه آشوراده، با هدف گردشگري و طبيعت‎گردي بود كه تصويب و مقرر شد كه زير نظر رئيس سازمان گردشگري يك شركت مشاوره‎اي انتخاب شود و حداكثر تا شش ماه مطالعات جانمايي تمام شود.
اين مسئول يادآور شد: هزينه اين مطالعات را معاونت رياست جمهوري تقبل كرده و اكنون نيز در آستانه قرارداد مطالعاتي است.
صادقلو متذكر شد: گلستان از ظرفيت‎هاي بسيار مهمي در عرصه گردشگري برخوردار است كه بايد اين ظرفيت‎ها را شناسايي و براي فعال ساختن آنها برنامه‎ريزي كرد.


تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1391
  • کد خبر : 158