عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رد صلاحیت 810 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس درهیات های اجرایی


رد صلاحیت 810 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس درهیات های اجرایی

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: حدود 810 نفر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی رد صلاحیت شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان و به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) علی پورعلی مطلق صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری گفت: هیات های اجرایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی صلاحیت حدود 10 هزار 967 نفر را تایید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از 12 هزار و 123 داوطلب انتخابات مجلس دهم حدود 291 نفر انصراف داده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور اظهارداشت: آن عده از داوطلبان که براساس نظر هیات های اجرایی حوزه های انتخابیه تائید صلاحیت نشده اند به استناد تبصره ماده 51 قانون انتخابات مجلس می توانند از تاریخ ابلاغ فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه های انتخابیه حداکثر در مدت چهار روز از امروز - 16 تا 19 دی ماه 1394 - از ساعت 8 صبح تا 16 به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان ها مراجعه و اعتراض خود را اعلام کنند.

پورعلی مطلق ادامه داد: هیات نظارت استان ها نیز 20 تا 26 دی ماه به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی می کنند.

وی یادآور شد: همچنین دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص تمامی داوطلبان و اعلام قطعی اسامی به مراکز حوزه های انتخابیه توسط وزارت کشور از 27 دی تا 16 بهمن ماه خواهد بود.

دبیرستاد انتخابات کشور افزود: زمان دریافت شکایت از داوطلبانی که در مراحل قبل تایید و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند، از 17 تا 19 بهمن ماه خواهد بود و شورای نگهبان از 20 تا 26 بهمن به شکایات رسیدگی می کند.

پورعلی مطلق خاطرنشان کرد: اسامی قطعی نامزدها نیز 27 بهمن ماه به وزارت کشور اعلام می شود و انتشار اسامی آنان توسط فرمانداران 28 بهمن ماه خواهد بود.

وی همچنین گفت: زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از 29 بهمن ماه تا 5 اسفندماه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می شود.

برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 12 هزار و 123 داوطلب و برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 801 داوطلب نام نویسی کرده اند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .