عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جزيره آشوراده كليد توسعه استان است

نماينده ولي فقيه در گلستان:

جزيره آشوراده كليد توسعه استان است

جزيره آشوراده كليد توسعه استان است

نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: بايد به جزيره آشوراده به عنوان منطقه گردشگري توجه ويژه شود، زيرا مي تواند به عنوان كليد توسعه گردشگري استان گلستان به شمار رود.

توسعه به ويژه گردشگري به توسعه دست يابد و در واقع از نظر گردشگري در استان هيچ چيزي نداريم تا مسافران بين راهي بتوانند از آن لذت ببرند.
به گفته وي، استان ما پذيراي زائران بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) است، اما متاسفانه به دليل اين كه هيچ گونه جذابيت هاي گردشگري در اين استان ايجاد نشده، مسافران بيشتر به صورت گذري از استان عبور كرده و توقف زيادي ندارند.
وي تصريح كرد: درخت سرخدار يكي از سرمايه هاي ارزشمند و بي نظير در اين استان محسوب مي شود كه بايد به اين گونه درختي نادر توجه بيشتري شود.
وي ادامه داد: اكنون 40 هزار هكتار از اين درختان در دنيا وجود دارد كه فقط 500 هكتار از آن ها در استان گلستان مي باشد.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: از اين درخت بايد بيشتر حفاظت شود و براي حفظ اين درختان بايد پارك جنگلي سرخدار را در اين استان ايجاد كنيم.
آيت الله نورمفيدي افزود: بهترين مكان براي حفظ اين درختان از محمد آباد تا گرمابدشت، حدود 43 هكتار مي باشد كه البته در نقاط ديگر استان كه اين درخت وجود دارد بايد اين كار صورت بگيرد.
به گفته وي، طبيعت يكي از مواهب خدادادي است و بايد محيط زيست و مواهب خدادادي كه به ما داده شده، بيشتر مورد توجه قرار بگيرد و اين زيبايي ها نبايد نابود شود، زيرا اكنون صداي دنيا نيز در اين زمينه به صدا در آمده است.
وي اظهار كرد: امروزه متاسفانه دريا به زباله دان تبديل شده و ما هر چه زباله داريم در دريا مي ريزيم و آن را تبديل به زباله دان كرده ايم در صورتي كه بايد بتوانيم از اين موهبت به بهترين شكل بهره برداري كنيم.
وي يادآور شد: آتش زدن مزارع موجب نابودي و از بين رفتن خاك مي شود و مسئولان نبايد بگذارند تا كشاورزان بعد از برداشت محصولات خود مزارع را آتش بزنند، زيرا بعد از چند سال ديگر شاهد هستيم كه اينجا به بندر عباس ديگر تبديل خواهد شد.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1079
  • کد خبر : 163