عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نهاد خانواده محور پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

نهاد خانواده محور پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است

نهاد خانواده محور  پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه نهاد خانواده محور اجتماعی نمودن امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر است، گفت: مبارزه با مواد مخدر از داخل اتاق های دربسته و صرفاً با برگزاری جلسات محقق نخواهد شد و این مهم نیاز به توسعه مشارکت های مردمی و پای کار آمدن سازمانهای مردم نهاد دارد.

"علی اصغر طهماسبی" در ششمین جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد استان اظهار کرد: وضعيت اعتياد در جامعه اعم از توزيع موادمخدر، الگوي مصرف، تعداد معتادان و آسيب هاي ناشي از اين پديده شوم از نگراني هاي جدي احاد مردم و از دغدغه هاي اصلي مسئولين نظام و دولت تدبیر و امید مي باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید در امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر، اجتماعی نمودن آن است، افزود: در اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر بايد خانواده را محور اصلي قرار داد و با اجراي برنامه هاي آموزشي و مهارتي آنان را توانمند كرد تا خود، فرزندانشان را از بلاي خانمان سوز اعتياد آگاه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: رويكرد اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر با بکارگیری ظرفیت تشکل های مردمی و سازمانهای مردم نهاد مهم و حائز اهمیت است اما نبايد از آگاه‌سازي و آموزش خانواده ها غافل شد، زيرا نهاد خانواده پايه‌هاي اصلي پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را تشكيل مي‌دهد.

طهماسبی گفت: اینکه سن اعتیاد روز به روز در کشور کاهش می یابد و 70 درصد زندانیان کشور به طریقی با مواد مخدر و اعتیاد مرتبط هستد، زنگ خطری است که در جامعه به صدا درآمده و باید همه ما را هوشیارتر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معتاد بیمار است و ما وظیفه داریم نسبت به بهبودی و اصلاح او اقدام کنیم ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که مراقبت های بعد از بهبودی بسیار مهم و ضروری است.

نهاد خانواده محور  پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .