عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از ظرفیت دیپلماسی خارجی در جهت شکل گیری منطقه آزاد اینچه برون گلستان


استفاده از ظرفیت دیپلماسی خارجی در جهت شکل گیری منطقه آزاد اینچه برون گلستان

 در راستای بهره گیری از توان دستگاه دیپلماسی کشور در اجرایی نمودن توافقات با کشورهای مشترک المنافع بویژه قزاقستان و ترکمنستان و اهمیت آن در شکل گیری منطقه آزاد اینچه برون، ملاقاتی فیمابین آقای دکتر باقری مدیرکل مشترک المنافع و قفقاز وزارت امورخارجه و قالیباف مدیر پروژه منطقه آزاد اینچه برون به عمل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،در این دیدار حمیدرضا قالیباف با اشاره به لزوم بهره گیری از فرصت ها ی پدید آمده در دوران پسا تحریم بخصوص در اجرایی نمودن توافقات جانبه با کشورهای قزاقستان و ترکمنستان به عنوان کشورهای هدف صادراتی برای استان گلستان و بهره گیری از ظرفیتهای دو کشور در زمینه های صنایع معدنی و نفت و گاز برای ایجاد صنایع وابسته در منطقه آزاد اینچه برون به آخرین توافقات مورد تایید روسای جمهور در سال گذشته اشاره و برای فعال نمودن دیپلماسی اقتصادی بر لزوم افز ایش مراودات سیاسی با مقامات کشورهای مورد نظر تاکید کرد.

وی همچنین به لزوم اجرایی نمودن توافقنامه نقشه راه همکاری های صنعتی با قزاقستان اشاره کرد.

در این دیدار آقای باقری ضمن اهمیت همکاری های دستگاه های مسئول در اجرای توافقات بین المللی بویژه با همسایگان به اهمیت استراتژیک ایران برای کشورهای آسیای میانه در ابعاد مختلف اشاره و بهره گیری از راه آهن اینچه برون به مقصد این کشورها را سرآغاز برای شروع مراودات اقتصادی دانست.

وی همچنین بر اهمیت بهره گیری از مخازن غنی معدنی قزاقستان در شکل دهی صنایع مرتبط در منطقه اینچه برون اشاره و در این راستا پی ریزی کمیته مخصوص پیگیری توافقات با کمک سازمان ایمیدرو طرحهای قزاق و ترکمنی را لازم دانسته و بر دنبال نمودن آن تاکید نمود.

ایشان همچنین بر اهمیت استان گلستان و مسیر ریلی کریدور شمال به جنوب نزد مقامات کشورهای مشترک المنافع اشاره و بر لزوم فعال نمودن مراودات بیشتر با آنها و آمادگی وزارت خارجه در این خصوص تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت دیپلماسی خارجی در جهت شکل گیری منطقه آزاد اینچه برون گلستان


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .