عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حریق در پارک ملی گلستان مهار شد

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

حریق در پارک ملی گلستان مهار شد

حریق در پارک ملی گلستان مهار شد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: خوشبختانه حریقی که ظهر روز دوشنبه در پارک ملی گلستان شعله ور شده بود، به طور کامل مهار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان، صادق‎علی مقدم در گفت‎و‎گویی خبری در گرگان اظهار داشت: این آتش سوزی که از حوالی ساعت 11:45 روز دوشنبه در منطقه سلیمان کشته «پیچ گلابی» پارک ملی گلستان شروع شده بود به همت نیروهای حاضر در منطقه حدود ساعت 19:00 مهار شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام حریق و درخواست مدیر کل محیط زیست از مدیریت بحران استان، علاوه بر نیروهای منابع طبیعی، سه تیم عملیاتی از سپاه نینوای گلستان و نیروهای مردمی در منطقه حضور پیدا کردند و توانستند مانع از گسترش حریق به دیگر مناطق جنگلی شدند.

مقدم تصریح کرد: هم‎اکنون نیروهای عملیاتی  حاضر در منطقه برای پایش و جلوگیری از حریق دوباره همچنان در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به صعب‎العبور بودن منطقه درگیر حریق یادآور شد: درشرایط فعلی با توجه به  توپوگرافی و ناهمگومی خاص منطقه نمی‎توان برآورد درستی از میزان وسعت خسارت به عرصه جنگلی داشت.

 پارک ملی و ذخیره‎گاه زیست‎کره گلستان، نخستین پارک ملی ایران و خاورمیانه است که در ردیف 10 پارک اول جهان قرار دارد، این پارک با دارا بودن یک هشتم گیاهان، یک دوم پستانداران و یک سوم پرندگان کل ایران از ارزش اکوتوریسم بالایی برخوردار است.

پارک ملی گلستان بهشت گمشده ایران زمین در شرقی‌ترین نقطه استان بوده که با جاذبه‌های منحصر به فرد خود پذیرای زائران حرم امام هشتم و مسافران نوروزی است.

این پارک با وسعت 92 هزار هکتار، زیستگاه گونه‌های زیبایی از حیوانات مختلف از جمله گوزن، آهو، غزال، قوچ، میش، پلنگ و ... است.

این پارک در 30 کیلومتری شرق شهر گالیکش از توابع شهرستان مینودشت و در 115 کیلومتری غرب بجنورد به عنوان گلوگاه استان گلستان به شمار می‌رود.   


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 1325
  • کد خبر : 1654