عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مديريت عاقلانه شهرها همه شهروندان را از منافع شهري بهره مند مي كند

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مديريت عاقلانه شهرها همه شهروندان را از منافع شهري بهره مند مي كند

مديريت عاقلانه شهرها همه شهروندان را از منافع شهري بهره مند مي كند

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به الگوي غلط اداره شهرها از محل فروش ذخائر آنها، گفت: بايد با مديريت عاقلانه و استفاده از خرد جمعي و توان بهترين متخصصين، شهرها را به گونه اي اداره كرد كه همه شهروندان به صورت برابر از منافع و مزایای آن بهره مند شوند.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، دكتر" پیروز حناچی" عصر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: اداره شهرها از محل فروش ذخائر آنها يك بيماري است كه همه شهرهاي ايران را مبتلا كرده و الگوی غلطي است كه به آیندگان لطمه وارد خواهد ساخت و بنابراین همه باید برای حفظ ذخایر و منابع شهرهای خود تلاش کنند.

وي با بيان اينكه هدر رفت منابع طبیعی شهرها نخستین ضربه مهلک بر پيكره شهرها خواهد بود، افزود: متاسفانه اداره کنندگان امور شهرها، دارایی شهرها را به فروش می رسانند و از طریق درآمدهای حاصل از آن اقدام به ساخت پل ها و دیگر زیرساخت ها می کنند.

وی افزود: بدون هیچ شک و تردیدی این گونه اقدامات غیراقتصادی فاقد توجیه علمی بوده و زیان های آن در بلندمدت دامن شهروندان را خواهد گرفت.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با این شیوه ناصحیح مدیریتی نمی توان آینده خوبی را برای مردم ترسیم کرد و لازم است برای جبران آن از توان بالای خرد جمعی و کارشناسان پرتوان کشور استفاده شود.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در ادامه بر لزوم اجرای کامل برخی قوانین مرتبط با ساخت و ساز در شهرداری ها مانند کمیسیون های ماده 5 و 100 اشاره کرد و گفت: نتیجه اشتباه در اجرای این قوانین و برخی سوءاستفاده ها از آن، پدید آمدن رانت خواری ها و لگد مال شدن حقوق مردم توسط عده ای خاص است.

حناچی خاطرنشان كرد: اگر نتوانیم این مشکلات را با مدیریت صحیح حل کنیم، گرفتار دور باطلی می شویم که نتیجه آن کاهش کیفیت زندگی مردم در شهرهاست.

وي ادامه داد: اتفاقاتي كه هم اكنون در استان هاي شمالي كشور افتاده، موجوديت اين استان ها را تحت تاثير قرار داده است و علي رغم پرهزينه بودن آن براي بازگرداندن اين موجوديت ها در تلاش هستيم.

در پایان این مراسم از تلاش های "علی بخش رستمی"، تقدیر و "ابراهیم مبارک قدم" به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان گلستان معرفی شد.

ا

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .