عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رشد 37 درصدی اعتبارات عمرانی گلستان در بودجه سال 95

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کرد:

رشد 37 درصدی اعتبارات عمرانی گلستان در بودجه سال 95

رشد 37 درصدی اعتبارات عمرانی گلستان در بودجه سال 95

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: اعتبارات عمرانی گلستان در بودجه سال آینده 37 درصد دارد در حالیکه که اعتبارات عمرانی در سراسر کشور تنها 17 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، در این جلسه که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، حسین پیشقدم با ارائه گزارشی از بودجه سال 95 کل کشورو اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: رویکرد بودجه سال 1395 حمایت همه‎جانبه دولت برای افزایش رشد اقتصادی همراه با کاهش تورم از طریق درون‎زایی و برون‎گرایی است.

وی با تاکید بر لزوم واگذاری پروژه‎ها و طرح‎های نیمه‎تمام استان یادآور شد: 64 پروژه در این زمینه اعلام شد که تعدادی ملی و مربوط به استان گلستان بود، 14 دستگاه اجرایی فهرست طرح‎های خود را به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان ارائه کردند

وی همچنین در خصوص کسری اعتبارات، خاطر نشان کرد: بر اساس بند «و» 18 میلیارد تومان کسری حقوق و مزایا و 54 میلیارد تومان کسری اعتبارات هزینه‎ای در استان گلستان وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان گفت: جهت‎گیری اقتصاد کلان در سال 1395 استفاده از فرصت‎ها و ظرفیت‎های پساتحریم در چارچوب سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و تعامل فعال با اقتصاد جهانی و استفاده از سرمایه‎گذاری مقیم خارجی است.

پیشقدم به راهبردها و سیاست‎های بودجه نیز اشاره کرد و افزود: مدیریت ثبات اقتصاد کلان، اهتمام به انضباط مالی و بودجه، کاهش کسری تراز عملیاتی بودجه عمومی به منظور کاهش وابستگی اعتبارات هزینه‎ای به عواید حاصل از صدور نفت و گاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات سفررئیس جمهوری به گلستان، گفت: حدود 73 درصد از اعتبار شش هزار و 310 میلیارد ریالی مصوبات سفر هیات دولت تدبیر و امید به استان برای تکمیل طرح های مورد نظر تخصیص یافته است.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ایراد نقطه نظرات خود پیرامون مسائل بودجه سال 95 و اقتصاد مقاومتی پرداختند.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .