عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لیستی رای دادن از ویژگی های این دوره انتخابات بود

قائم مقام وزیر کشور:

لیستی رای دادن از ویژگی های این دوره انتخابات بود

لیستی رای دادن از ویژگی های این دوره انتخابات بود

 امیری گفت: اگر این دوره از انتخابات را واکاوی کنیم به قدرت دانای نخبگان و همکاری طیف های همسو می رسیم و فهرست محوری و به صورت لیستی رای دادن از دیگر شاخص های این دوره از انتخابات بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در نشست استانداران سراسر کشور با اشاره به پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات سال 92 گفت: برجام به عنوان یکی از وعده های ریاست محترم جمهوری، با تلاش ایشان، تیم مذاکره کننده و رهبری های مدیرانه و مدبرانه مقام معظم رهبری "مدظله العالی" و به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای ایشان به سامان رسید و دارای آثار و برکات خوبی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی بود.

 

وی گفت: مردم، احزاب، شخصیت های سیاسی و نخبه ها به مدد این امید دمیده شده در کشور به شکل جدی در صحنه های سیاسی حضور یافتند و همان طور که شاهد بودیم انتخابات در یک فضای پر شور و با نشاط و در عین آرامش به صورت کاملاً قانونی برگزار شد.

 

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به رشد مشارکت در این دوره از انتخابات به نسبت دوره قبل گفت: با مشارکت 62 درصدی، 221 کرسی در مرحله اول تعیین تکلیف شد و 69 کرسی از 21 استان باقی مانده است که تاریخ های 27 فروردین 95 و 10 اردیبهشت 95 برای زمان رای گیری به شورای نگهبان پیشنهاد شده و 30 کرسی تهران برای اولین بار در مرحله اول تعیین تکلیف شده است.

سخنگوی وزارت کشور وجود شرایط خوب در کشور در کلیه مراحل انتخابات، مرهون فرمایشات مقام معظم رهبری برای شرکت و حضور همه مردم در انتخابات و موضوع حق الناس که مطرح فرمودند، عنوان کرد و نقش ریاست جمهوری برای ایجاد اعتماد بین همه گروهها و جناح های سیاسی و تاکید ایشان بر قانونگرایی و بی طرفی مجریان، فرا جناحی برخورد کردن وزیر کشور، وزارت کشور، استانداران و فرمانداران و همچنین ضرورت بی طرفی همه عوامل و دست اندرکاران انتخابات نیز از جمله عوامل توفیق در برگزاری خوب و آرام انتخابات دانست.

وی با اشاره به افزایش میانگین سنی اعضای مجلس خبرگان رهبری که آخرین انتخابات مجلس خبرگان مربوط به 10 سال گذشته بودگفت: این موضوع موجب شده که در این دوره با یک خیزی از طرف روحانیون کمتر شناخته شده جوان برای خبرگان رهبری مواجه باشیم و بخش قابل توجهی از نسل دوم و سوم انقلاب، در این دوره حضور یافتند و این موضوع مورد توجه بخشی از جریانات فعال انتخاباتی قرار گرفت.

وی گفت: در این دوره شاهد هیچ گونه تندروی که به زیان منافع ملی باشد نبوده ایم و احزاب نسبت به یکدیگر نه به عنوان مخالف بلکه به عنوان رقیب برخورد کردند. انتقال منازعات سیاسی از فضای سیاسی و خیابانی به صندوق های رای امر بسیار مبارکی است که باید آن را سرمایه ای ارزشمند دانست.

امیری خطاب به استانداران سراسر کشور گفت: حسب توصیه وزیر کشور، ضروری است برای طرح ضرورت ها و نیازمندی های کشور، منتخبان را در جریان برنامه های دولت تدبیر و امید و وزارت کشور قرار دهند.

وی در پایان اضافه کرد: به نظر می رسد کلیت مجلس آینده در جهت بهبود شاخص اجتماعی کشور منافع ملی، دور شدن از دعواها و درگیری ها، تنظیم فضای همکاری و همدلی، حمایت از برجام، گرایشات به امورات اقتصادی و معیشتی و ریل گذاری برای انجام و اجرای اقتصاد مقاومتی جهت گیری خواهد کرد.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 864
  • کد خبر : 18650