عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین دوره مسابقات بین المللی کشتی گورش در گمیشان برگزار می شود


اولین دوره مسابقات بین المللی کشتی گورش در گمیشان برگزار می شود

اولین دوره مسابقات بین المللی کشتی گورش در گمیشان برگزار می شود

 فرماندار گمیشان از برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی کشتی گورش در مهرماه سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان گمیشان بدلیل وجود فرصتهای گردشگری و داشتن پهلوانان نام آور کشتی گیر، به عنوان مکان برگزاری این مسابقات انتخاب شده است.

امانگلدی ضمیر در اولین جلسه هماهنگی برگزاری کشتی سنتی گورش، آئین ها و موسیقی های سنتی اظهار کرد: کشتی سنتی گورش، آئین ها وموسیقی های سنتی میتواند نمادی برای معرفی فرهنگ یک منطقه باشد واین کشتی سنتی بعنوان ورزش پهلوانی شناخته شده است.

وی افزود: بازیهای بومی محلی و سنتی که در زندگی به آن اهمیت می دهیم، برخاسته از فرهنگ و باورهای فرهنگی است و از آنجاییکه بر خاسته از بطن مردم است، موجب ایجاد صلح و دوستی می شود.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان نیز در این جلسه گفت: مسابقات بین المللی کشتی گورش، آئین و موسیقی های سنتی و بومی محلی در مهرماه سال جاری در روستای آلتین تخماق برگزار خواهد شد.

بزونه ادامه داد: در این مراسم از 22استان کشور و10کشور همسایه نیز دعوت بعمل می آید .

این مسابقه با همکاری فرمانداری گمیشان، اداره کل ورزش وجوانان استان، دفتر امور شهری وشوراهای استانداری، دفتر امور روستایی وشوراها استانداری، هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان، صداوسیمای مرکز استان، شهرداریها و دهیاریهای تابعه گمیشان و با اعتبار مالی فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کشور برگزار خواهد شد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1388
  • کد خبر : 1925