عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 4 ميليون 860 هزار نفر از كربلاهاي ايران بازديد كردند


4 ميليون 860 هزار نفر از كربلاهاي ايران بازديد كردند

4 ميليون 860 هزار نفر از كربلاهاي ايران بازديد كردند

جانشين فرماندهي بسيج مستضعفين و فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور كشور گفت: طي سال گذشته 4 ميليون و 860 هزار نفر از كربلاهاي ايران، مناطق عملياتي جنوب و غرب كشور بازديد كرده‎اند.

سردار علي فضلي ظهر امروز در جلسه ستاد راهيان نور استان گلستان اظهار داشت: در طول سال‎هاي گذشته با همتي كه در اين راه صورت گرفته است تعداد بازديدكنندگان و زائران مناطق عملياتي جنوب و غرب كشور، هر ساله افزايش چشمگير و رو به رشدي داشته و اين رقم كه در سال‎هاي آغازين در حدود 400 هزار نفر بود، در سال گذشته به 4 ميليون و 860 هزار نفر رسيده است. وي با بيان اينكه اردوهاي راهيان نور يك حج بصيرتي است، خاطرنشان كرد: به جا آوردن يك حج بصيرتي در سيماي راهيان نور متصور است و امروز اين توفيق نصيب مسئولان نظام شده است تا زمينه بصيرت همه اقشار و آحاد مردم شريف ايران اسلامي را در قالب برنامه‎ريزي، تصميم‎گيري، پشتيباني و اعزام مردم به كربلاي ايران فراهم آورند.
جانشين فرماندهي بسيج كل كشور تصريح كرد: به لطف الهي اردوهاي راهيان نور نسبت به سال‎هاي قبل از كيفيت و كميت مطلوب‌تري برخوردار است و آثار و بركاتي كه اين اقدام معنوي در نظام مقدس جمهوري اسلامي داشته بسيار برجسته و اثرگذار بوده است.
فضلي ضمن تقدير از مديران استاني و شهرستاني گلستان بيان داشت: اعزام كاروان‎هاي راهيان نور بعد از عنايت پروردگار متعال به همت همه مسئولان و خدمتگزاران نظام در سطوح مختلف انجام مي‎شود و اينكه شما در استان گلستان توانسته‎ايد طي مدت سه سال بيش از 96 هزار نفر را راهي مناطق عملياتي جنوب و غرب كشور كنيد، نشان‌دهنده اراده و عزم راسخي است كه در شما وجود داشته است.
وي در ادامه گفت: 850 اقدام فرهنگي در حوزه آموزش و پرورش كشور صورت مي‎گيرد كه به گواه كارشناسان تعليم و تربيت، اردوهاي راهيان نور، اثرگذارترين اين اقدامات فرهنگي بوده و از اين منظر همه ساله تعداد زيادي از دانش‌آموزان مقطع دوم دبيرستان با رضايت خود و خانواده به اين مناطق اعزام مي‎شوند.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور كشور افزود: در اين هجمه فرهنگي كه عليه مردم ما به راه افتاده است اثرگذاري راهيان نور خودش را بيشتر نمايان ساخته است.
فضلي با بيان اينكه دست‎اندركاري اين اقدام متبرك فرهنگي افتخاري است كه نصيب ما شده و ميزبانان اصلي آن شهداي گرانقدر دفاع مقدس‎اند، اظهار داشت: امروز قريب به 26 هزار روحاني، بيش از 20 هزار راوي و 10 هزار خدمه كه از استاد حوزه و دانشگاه تا دانشجو، طلبه، دانش‌آموز و ... را شامل مي‎شود، در خدمت اين رسالت و مأموريت بزرگ قرار دارند.
وي با اشاره به برنامه‎هاي فرهنگي در قالب راهيان نور در مناطق عملياتي غرب و جنوب كشور گفت: اجراي نمايش رزمي شبانه با بازسازي قطعاتي از دفاع مقدس از برنامه‎هاي اثرگذاري است كه در اين مناطق صورت مي‎گيرد و استقبال مردم از اين برنامه‎ها نشان‌دهنده اين است كه مردم دل در گرو ارزش‎هاي دفاع مقدس دارند.
جانشين فرماندهي بسيج مستضعفين كشور در پايان خاطرنشان كرد: بايد بستري فراهم شود تا بتوانيم اين اقدام فرهنگي را توسعه دهيم و انشاالله كار را تا جايي پيش ببريم كه امكان اعزام 10 درصد از جمعيت كشور به اين مناطق وجود داشته باشد.


تأیید کننده خبر : ghorbaninejad
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1284
  • کد خبر : 193