عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امیدواریم نرخ مشارکت در دور دوم انتخابات امسال بالاتر از انتخابات مشابه باشد

رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد انتخابات استان گلستان :

امیدواریم نرخ مشارکت در دور دوم انتخابات امسال بالاتر از انتخابات مشابه باشد

امیدواریم نرخ مشارکت در دور دوم انتخابات امسال بالاتر از انتخابات مشابه باشد

 رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد انتخابات استان گلستان گفت: با توجه به حضور پرشور مردم امیدواریم نرخ مشارکت در دور دوم انتخابات امسال بالاتر از انتخابات مشابه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان گلستان، محمود ربیعی،دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دوره از انتخابات 17 هزار نفر عوامل اجرایی هستند و نظارت، اجرا، پشتیبانی، لجستیک و حمل‌ونقل را بر عهده‌دارند.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست انتخابات مردم خوش درخشیدند و توانستند از حق مدنی خود به‌خوبی استفاده کنند.

رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد انتخابات استان گلستان گفت: حق مردم در انتخابات تنها رأی دادن نیست، بلکه مردم می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن داوطلب شده و وارد مجلس شوند، مردم می‌توانند رأی داده و وقتی نمی‌توانند وارد مجلس شوند به نزدیک‌ترین افراد به خود ازنظر سیاسی و برنامه‌ای رأی دهند.

به گفته وی، مردم بارأی دادن به افراد موردنظر خود می‌توانند آن‌ها را به‌عنوان موکلان خود به مجلس فرستاده و اختیار قانون‌گذاری را برای 4 سال به آن‌ها تفویض کنند و یا در صورت عدم احراز صلاحیت و رفتار مناسب از سوی موکلان این اختیار را از آن‌ها بگیرند.

ربیعی اظهار کرد: رأی مخفی و پنهان نقطه بارز انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است که برای مردم دیده‌شده است و نتایج غیرقابل‌ انتظار در روز بعد از انتخابات نیز ناشی از مخفی بودن آراء و حق انتخاب مردم است.

به گفته وی، در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه رأی مردم مصنوعی نبوده است و در 34 انتخابات برگزارشده نشان داده شد که این مردم هستند که تصمیم‌گیرنده اصلی انتخاب کارگزاران خود در کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان همیشه در انتخابات خوش درخشیده و در مرحله نخست این دوره نیز در روز 7 اسفند بیشترین مشارکت را در کشور به نام خود ثبت کرد و از این منظر برند سیاسی شده است.

وی تأکید کرد: در این دوره انتخابات در 3 حوزه انتخابیه در استان گلستان برگزار می‌شود و 4 نماینده از سوی مردم انتخاب می‌شوند.

ربیعی گفت: حضور فعلان سیاسی، وجود شبکه‌های مجازی در جامعه و فعالیت سیستم‌های ارتباطی دولتی و غیردولتی از مهم‌ترین دلایل حضور پرشور مردم در انتخابات است.

وی تصریح کرد: وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تلاش کردند تا همه امکانات لازم و بستر مناسب را برای انتخاب مردم‌، به‌دور از اینکه چه کسانی انتخاب شوند، فراهم کنند و انتخابات در آرامش و امنیت کامل و با رعایت قانون انتخابات برگزار شود.

وی افزود: در انتخابات امروز استان گلستان برای هر شعبه 450 هزار تومان منابع مالی در نظر گرفته‌شده است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .