عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ادارات ثبت‌احوال در حوزه‌های انتخابیه گلستان فعال هستند

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان:

ادارات ثبت‌احوال در حوزه‌های انتخابیه گلستان فعال هستند

ادارات ثبت‌احوال در حوزه‌های انتخابیه گلستان فعال هستند

 مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان گفت: ادارات ثبت‌احوال در شهرستان‌های حوزه‌های مختلف انتخابیه استان گلستان تا پایان مدت اخذ رأی فعال هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن وفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رأی دادن نیازی به شناسنامه عکس‌دار نیست اما احراز هویت باید در شعب اخذ رأی انجام شود و به همراه داشتن کارت ملی نیز به‌سرعت در انتخابات کمک می‌کند.

وی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان 3 هزار و 725 نفر رأی اولی هستند که از این تعداد 2 هزار و 334 نفر در 3 حوزه انتخابیه هستند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان تصریح کرد: حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا 983 رأی اولی، حوزه بندرگز، کردکوی، بندر ترکمن و گمیشان 518 رأی اولی و حوزه مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش 833 رأی اولی دارد.

وفایی گفت: همه متولدین 10 اردیبهشت 77 و ماقبل می‌توانند در این دور از انتخابات شرکت کرده و در همه حوزه‌های انتخابیه رأی خود را به صندوق بیندازند.

وی با اشاره به آمار وقایع حیاتی استان گلستان در یک‌ماهه نخست سال نیز گفت: در یک‌ماهه ابتدایی سال 3 هزار و 123 ولادت و 674 وفات ثبت‌شده است.

وفایی گفت: از مجموع متولدان سال 95 درمجموع یک هزار و 645 نفر پسر و یک هزار و 478 نفر دختر و از مجموع آمار وفات 397 مرد و 277 زن هستند.

به گفته وی، در این مدت یک هزار و 732 مورد ازدواج و 274 مورد طلاق و در ازای هر 6.3 ازدواج یک طلاق ثبت‌شده است.

وفایی تصریح کرد: درمجموع 173 هزار درخواست کارت هوشمند، دریافت کرده‌ایم و تاکنون 110 هزار کارت هوشمند صادر و تحویل‌شده است و در سال 95 نیز بنا است تا 600 هزار کارت هوشمند صادر شود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 48 هزار شناسنامه جدید نیز صادر و تحویل شد که امسال این تعداد به 80 هزار شناسنامه می‌رسد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 854
  • کد خبر : 20116