عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تخریب ساخت وسازها و تفکیک های غیر مجاز اراضی کشاورزی حاشیه گرگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خبر داد :

تخریب ساخت وسازها و تفکیک های غیر مجاز اراضی کشاورزی حاشیه گرگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد : قلع و قمح و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و تفکیک های غیر مجاز اراضی کشاورزی حاشیه گرگان روز دوشنبه مورخ 93/06/26 انجام پذیرفت.

رضا مروتی با تاکید بر اجرای به موقع احکام قضایی و پیشگیری از ساخت وساز و تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی گفت : اجرای این حکم قضایی ساخت و سازهای غیر مجاز ، براساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با حضور مدیران ارشد و حجت الاسلام حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و کلیه عوامل اجرای انجام پذیرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: در راستای سیاستهای دولت کریمه در حفظ و صیانت از منابع ملی و زمین های کشاورزی و مبارزه با زمین خواری ، هماهنگی واقدام به موقع دستگاههای اجرایی در جلوگیری از شروع ساخت وساز و اجرای احکام ضروری است.

وی در ادامه همچنین خواستار همکاری مردم عزیز استان با دستگاههای مربوطه در این امور شد و ورعایت قوانین وقررات ساخت وساز و پرهیز از انجام هرگونه عملیات ساختمانی و تفکیک اراضی را متذکر شد.

 

حقی: برخورد جدی دستگاه قضا با تقسیم و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی

دادستان عمومی و انقلاب گرگان نیز از تخریب بیش از 20 ساخت و ساز غیرمجاز در روستای "توشن" گرگان خبرداد و گفت: ما اجازه نخواهیم داد عده ای با خرد کردن زمین های کشاورزی و تغییر کاربری آن ، کشاورزی استان را با بحران مواجه کنند.

 

سید مصطفی حقی، صبح دوشنبه در گفتگو با رسانه های استان، با بیان این که طرح تخریب ساخت و ساز های غیرمجاز در زمین های کشاورزی مرکز استان تا زمان بازگشت اراضی به حالت اولیه با جدیت ، ادامه دارد، گفت: به هیچ عنوان اجازه ی خرد شدن زمین های کشاورزی را نخواهیم داد.

 

وی افزود: از امروز اجرای طرحی را در مرکز استان کلید زده ایم که بر اساس آن از هرگونه ساخت و ساز و تغییرکاربری زمین های کشاورزی از همان مراحل اولیه ساخت و ساز ،جلوگیری می شود.

 

سید مصطفی حقی به افرادی که اقدام به خرد کردن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری آن از کشاورزی به ویلا و خانه باغ دارند هشدار داد و گفت: این طرح که از امروز به صورت جدی از توشن آغاز شده است در توسکستان ، شصت کلا ، زیارت گرگان و دیگر مناطقی که در خطر تغییر کاربری زمین های کشاورزی قرار دارند نیز اجرا می شود.

 

وی با تاکید بر این که ما اجازه نخواهیم داد عده ای با خرد کردن زمین های کشاورزی و تغییر کاربری آن ، کشاورزی استان را با بحران مواجه کنند گفت: با حضور نماینده جهاد کشاورزی و معاون استاندار ، بناها و حصارکشی هایی که مقدمه ی ساخت و ساز و تخریب اراضی کشاورزی هستند شناسایی و با حکم قضایی، تخریب می شوند.

 

دادستان گرگان همچنین تاکید کرد : کمیسیون ماده 99 استانداری نیز باید به طور جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه ی روستاها و شهرهای استان برخورد کند.

 

وی برای متجاوزان به حریم رودخانه ها و منابع طبیعی استان نیز خط و نشان کشیده و گفته : برخورد جدی و بدون اغماض با این متجاوزان به حریم طبیعی استان نیز از اولویت های ماست.

 

به گفته ی حقی تا کنون بیش از 20 ساخت و ساز و حصار کشی های انجام شده در اراضی توشن تخریب شده است.

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 2914
  • کد خبر : 2243