عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اختصاص 65 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با آتش سوزی در جنگل گلستان

از سوی هیأت دولت انجام شد؛

اختصاص 65 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با آتش سوزی در جنگل گلستان

 هیات وزیران مبلغ 65 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با آتش سوزی در پارک جنگلی گلستان و سایر نقاط در معرض خطر این استان شمالی کشور اختصاص داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس مصوبه هیات وزیران، در مجموع مبلغ 395 میلیارد ریال برای مقابله با آتش سوزی در پارک جنگلی گلستان و جنگل ها و مراتع کشور با اولویت استان های فارس، کردستان و نیز استان های شمالی کشور اختصاص یافت که در اختیار استانداری گلستان و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار می گیرد.

 

بر اساس این مصوبه 65 میلیارد ریال شامل (50 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه ای و 15 میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای) برای اقدامات و خدمات اضطراری و پیشگیری و مقابله با آثار زیانبار سطح آتش سوزی در پارک جنگلی گلستان و سایر نقاط در معرض خطر استان به استانداری گلستان اختصاص یافت.

 

رقم اعتبار تخصیصی برای استان های فارس، کردستان و استان های شمالی کشور نیز در مجموع 330 میلیارد ریال (شامل 280 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه ای و 50 میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای) عنوان شده است.

 

مصوبه هیات وزیران سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و استانداری گلستان را موظف کرده است ضمن نظارت فنی و اجرایی در روند انجام موارد یاد شده، گزارش عملکرد اعتبار فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال نمایند.

 

این مبلغ از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، موضوع بند (ش) ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه در اختیار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.

 

مصوبه مذکور در نشست 26 شهریور هیات وزیران و به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی به تصویب رسید.

 

معاون اول رییس جمهور این مصوبه را در تاریخ 29 شهریور برای اجرا به وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ابلاغ کرد.

 

طی ماه های اخیر آتش سوزی های وسیع در پارک ملی گلستان خسارات بسیاری را به گونه های درختی و مرتعی این پارک حفاظت شده وارد ساخت.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1287
  • کد خبر : 2297