عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایستگاه بوژی راه آهن دو ماه آینده در اینچه برون مستقر می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان:

ایستگاه بوژی راه آهن دو ماه آینده در اینچه برون مستقر می شود

ایستگاه بوژی راه آهن دو ماه آینده در اینچه برون مستقر می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان از استقرار ایستگاه بوژی یا تغییر عرض ریل در اینچه برون طی دو سه ماه آینده خبر داد.

 محمود ربیعی در گفتگویی خبری اظهار کرد: راه‌آهن مرزی اینچه برون که آذرماه سال ۹۳ با حضور سه رئیس‌جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان در اینچه برون به بهره‌برداری رسید، زمینه بهره‌مندی بیشتر از مرز را برای استان گلستان فراهم کرد.

 وی با بیان اینکه مرزی بودن با سایر کشورها برای استان گلستان یک فرصت و بهره‌مندی از آن برکت و فرصت مضاعف است، گفت: هرچند از قدیم‌ مرز اینچه برون درزمینهٔ کانتینر جاده‌ای فعال بود اما هزینه حمل‌ونقل جاده‌ای خیلی بیشتر از ریلی بود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان اضافه کرد: راه‌آهن ۸۸ کیلومتری گرگان تا مرز اینچه برون مرسوم به ایران – ترکمنستان – قزاقستان (راه‌آهن شرق خزر) زمینه ارتباط بیشتر با کشورهای سی‌ای اس را فراهم کرده است.

 مهندس محمود ربیعی بابیان اینکه عریض بودن خط ریل اروپای غربی و روسیه مشکلاتی را ایجاد کرده بود، تصریح کرد: هفته گذشته جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور پنج مدیر اقتصادی استان در مرز اینچه برون برگزار شد و طی دو سه ماه آینده زیرساخت‌های لازم برای استقرار ایستگاه بوژی در اینچه برون فراهم می‌شود.

 ربیعی بابیان اینکه نبود ایستگاه بوژی دشواری‌هایی را فراهم کرده بود، اضافه کرد: از دی‌ماه سال گذشته اولین محموله صادراتی گلستان به مقصد ترکمنستان و قزاقستان با واگن از این خط ریل عبور کرد و به ۱۷ واگن در بهمن و اسفند رسید.

 وی بابیان اینکه این فرایند در سال جدید با حرکت جهشی مواجه بوده، خاطرنشان کرد: در اردیبهشت و خرداد امسال با ۱۰۴ واگن حدود هشت هزار و ۸۶۴ تن سیب‌زمینی، کلین کر (سیمان فله‌ای)، رنگ، سنگ‌آهک و دیگر تولیدات داخلی از سایر استان‌ها را به مقصد کشورهای سی‌ای اس صادر شد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان اظهار کرد: هرچند شرایط نسبت به گذشته بهتر شد اما همچنان ایده آل نیست.

 وی در پایان گفت: امیدواریم با استقرار ایستگاه بوژی و به حداقل رسیدن هزینه جابجایی واگن در مرز شاهد جهش ترانزیت و صادرات محصولات مختلف از مرز اینچه برون باشیم.

ایستگاه بوژی راه آهن دو ماه آینده در اینچه برون مستقر می شود


ارسال کننده خبر : معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .