عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شوراي راهبردي جوانان در استان بنيانگذاري مي شود

استاندار گلستان:

شوراي راهبردي جوانان در استان بنيانگذاري مي شود

استاندار گلستان با بيان اينكه برخي اطلاعات را از شبكه مردمي، رابط ها و حوزه مردمي كسب مي كنيم و آنها ايده و حرف جوانان را مطرح خواهند كرد ، اظهار داشت : مجموع اين عوامل در قالب شورايي با عنوان شوراي راهبردي جوانان كه بنيانگذاري مي شود، فعاليت مي كنند.
دكتر "حسن صادقلو" روز دوشنبه در نشستي با جوانان و اعضاي سازمان هاي مردم نهاد استان در سالن همايشهاي استانداري برگزارشد، گفت : استاندار در حوزه جوانان فقط فعاليت ها را در حوزه رسمي ايجاد نخواهد كرد و خود جوانان و حوزه مردمي نيز وارد مي شوند.
به گفته وي، ما در حوزه جوانان يك حوزه رسمي و اجرايي و يك حوزه مردمي خواهيم داشت كه بخش مديريت استان شبكه اجرايي بوده و نقش نظارتي خواهد داشت.
استاندار گلستان با اشاره به دهه مبارك فجر و تلاش جوانان در دوران پيروزي انقلاب اسلامي گفت: بازيابي هويت تاريخي اولين رسالت جوانان است.
صادقلو اضافه كرد: اگر بازيابي اين تاريخچه انجام نشود، جوانان به هويت اصيل مستمر انقلاب اسلامي وصل نمي شوند.
وي با بيان اينكه در اين بازيابي تاريخي بايد بدانيم جوانان آن دوره چه كردند و چه اقداماتي داشتند، اضافه كرد: جوانان كه تضعيف مي شوند بدليل اين عدم اتصال است و اين مساله بيگانگي از هويت تاريخي مي باشد.
استاندار گلستان با اشاره به اينكه در ايام دهه فجر قرار داشته و بيشتر فجرآفرينان را جوانان تشكيل مي دادند، افزود: اينكه امام راحل اين ايام را دهه فجر نامگذاري كردند يك تشريفات و نامگذاري صرف نبود، بلكه امام (ره) با توجه به سوره والفجر در قرآن اين ايام را دهه فجر ناميدند.
وي با بيان اينكه اين سوره از سوره هاي تابناك قرآن كريم است، گفت: محتوي اين سوره به قوم عاد و ثمود و قلعه هاي نفوذ ناپذير آنان اشاره دارد كه درسايه استقامت ملت، راهبري خردمندانه هود پيامبر اين قلعه هاي شكست ناپذير، شكست پذير شدند.
دكتر صادقلو اضافه كرد: امام صادق (ع) در خصوص اين سوره مي گويد كه اين سوره در مورد امام حسين (ع) است كه با پايين ترين امكانات و نداشتن آهن و لشكر، بزرگترين شكست ناپذير را تبديل به شكست كرد و با انسان هاي آهنين شكست پذيري باطل را ايجاد كرد و اين فلسفه فجر است.
استاندار گلستان با تاكيد بر اينكه بازگشت به هويت تاريخي يك نكته اساسي است، افزود: خواسته هاي مطرح شده از سوي جوانان حق است هرچند شرط و شروطي دارد و آن اينكه احساس كنيم دو طرف در حل مشكلات سهيم هستند به عبارتي تاثير و به نتيجه رساندن اين مسائل يكطرفه انجام نمي شود و بايد جوانان، مديران و شوراي راهبردي در اين خصوص فعال باشند.
وي با بيان اينكه توسعه در استان ما پيش از نياز به سخت افزار نيازمند توسعه نرم افزارانه است، اظهار كرد: بايد در رفع مشكلا ت شريك مساعي و تعامل باشد.
استاندار گلستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بحث حزب در كشور نيز گفت: بايد اين مساله آسيب شناسي شود، اما مساله حزب، رسانه ها، مطبوعات و برخي مسائل ديگر از دغدغه ها بوده و پيگيري مي شود.
دكتر صادقلو همچنين با اشاره به برخي مشكلات و كمبودها كه از سوي نمايندگان تشكل ها مطرح شد، گفت: اين مسائل جمع بندي شده و به شيوه شورايي پيگيري مي شود.
وي با بيان اينكه جوانان هم نوا باشند و جلسات بسياري با حضور اين قشر برگزار مي شود، اظهار كرد: ملت منتظر مطالبات است و بايد در جهت اداي مطالبات اصلي مردم و جوانان كه همانا شغل، رونق توليد وتوسعه است، حركت كنيم.
استاندار گلستان در خصوص گزارش صد روزه خود نيز اظهار كرد: انتظار مي رود اين گزارش نقد و تحليل شود.
وي با اشاره به اينكه دغدغه اساسي اشتغال جوانان و فراهم كردن شغل دانش بنيان پايدار است، گفت: ما استخدام نمي توانيم بكنيم و بايد شغل با همت همه ايجاد شود و راهي جز اين نداريم.
صادقلو با بيان اينكه ايجاد كارخانه و واحدهاي توليدي نيز ضروري است، افزود: اين اقدامات زمان بر بوده و حداقل پنج سال بطول مي انجامد و بايد دركوتاه مدت هم براي ايجاد اشتغال تلاش شود.
استاندار گلستان با تاكيد بر اينكه بايد مراكز رشد و اشتغال دانش بنيان تقويت شود، اضافه كرد: در اين خصوص آمارهايي از فارغ التحصيلان آي تي، معماري، عمران، برق و مكانيك استان مطرح مي شود كه نشان دهنده لزوم تلاش براي ايجاد اشتغال مي باشد.
وي با بيان اينكه شايد آمار قاطع نباشد، اما بايد بدانيم كه ناهنجاري بيكاري درجوانان تحصيل كرده داريم و بايد اقدامي شود،افزود: پيگيري تقويت مراكز رشد، ايجاد پارك علم و فناوري در اين راستا است.
دكتر صادقلو در خصوص تقويت حرفه هاي دانش بنيان نيز به طرح آموزش حرفه جوانان تحصيلكرده استان اشاره كرد و گفت: جوانان دراين طرح شركت كنند، تاآموزش هاي حرفه اي به آنان ارائه شود.
به گفته وي در اين طرح يكسال حق بيمه پرداخت شده و نيز بستر سازي بدنه اي در صنوف مختلف و اي سي تي شده و گواهينامه با اعتبار داخلي و خارجي به آنان ارائه خواهد شد.
رابط و مشاور جوانان استاندار گلستان نيز سخناني در خصوص وظايف متقابل دولت و جوانان و بحث تكريم وتوجه به اين قشر بيان كرد.
"محمد تقي بسطامي" همچنين بر استفاده از ظرفيت جوانان اقوام مختلف، داشتن سعه صدر در برخورد قضايي با تشكل هاي دانشجويي و مردم نهاد، پرهيز از نگاه سياسي به تشكل ها، رعايت حقوق اقوام مختلف و تسهيل ارتباط جوانان با مراكز علمي جهان تاكيد كرد.
وي اضافه كرد: شناخت و درك درست و عميق از چگونگي و چرايي از انقلاب اسلامي، تعهد به آرمان هاي شهيدان و امام راحل، هم افزايي روحيه اميد و همگرايي در جوانان، داشتن شرح صدر سياسي و بالابردن تحمل ها، بازوي مشورتي بودن جوانان براي استانداري و حفظ استقلال تشكل ها و سمن ها، از ديگر مسائل مهم است.
بسطامي در ادامه بر تشكيل كارگروه و توجه به موضوعاتي همچون اشتغال جوانان، اوقات فراغت، توسعه مشاركت هاي اجتماعي، توسعه علمي، تشكيل شوراي عالي جوانان و حمايت معنوي استانداري از تشكل هاي دانشجويي و سازمان هاي مردم نهاد نيز تاكيد كرد.
درابتداي اين همايش چند تن از مسوولان تشكل هاي مردم نهاد استان در خصوص نقش جوانان و مسائل در ارتباط با تشكل هاي غيردولتي، گردشگري، ورزش جوانان، مشكلات روزنامه نگاران، نقش بانوان در عرصه هاي مختلف، مشكلات شهرهاي مختلف استان، تشكل هاي سياسي و اجتماعي و فضاي كسب و كار مطالبي بيان كردند.
اين نشست با حضور استاندار گلستان، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مدير كل امور اجتماعي و نمايندگان تشكل ها و اقشار مختلف جوانان از شهرستان هاي مختلف استان در محل سالن اجتماعات استانداري گلستان برگزار شد.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1189
  • کد خبر : 244