عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دبیرستان فاطمه الزهرا (س) گنبد با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد


دبیرستان فاطمه الزهرا (س) گنبد با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد

دبیرستان فاطمه الزهرا (س) گنبد با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد

 دبیرستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان گنبد کاووس صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

وزیر آموزش و پرورش روز شنبه در آیین افتتاح این مدرسه در گنبد گفت: هیچ سرمایه گذاری بهتر ازهزینه کردن در این وزارتخانه و تربیت نسل آینده نیست.

علی اصغر فانی افزود: خیرین بعد از انقلاب اسلامی نقش مهمی در ساخت فضاهای آموزشی داشتند و به طور میانگین هر روز 7 کلاس درس توسط این گروه نیکوکار جامعه ساخته شده است.

 وی گفت: با وجود فعالیت های خیرین و نیز سرمایه گذاری های دولت در امر مدرسه سازی، هنوز یک سوم از فضاهای آموزشی کشور نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر وقت کار به مردم سپرده شده ، نتیجه خوبی داشته است، افزود: امروز یکی از سیاست های آموزش و پرورش توسعه مشارکت های مردمی است.

 وی با بیان اینکه امسال750 هزارمتر مربع فضای آموزشی نوساز در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شده است، افزود: با بهره برداری از این دبیرستان 6 کلاسه، امسال 180 مدرسه توسط خیرین ساخته و تحویل این وزارتخانه شده است.

 فانی با بیان اینکه یک هزار و 200 باب مدرسه در حال ساخت است، ادامه داد: وزارت آموزش وپرورش بزرگترین دستگاه اداری کشور است که در جای جای کشور حضور دارد.

 وی ادامه داد: امسال 12میلیون و 700 هزار دانش آموز در 122هزار مدرسه سال تحصیل خود را آغاز کردند و یک میلیون نیروی فرهنگی نیز به امر تعلیم و تربیت آنان اشتغال دارند.

 وی تامین نیروی انسانی کشور و انتقال فرهنگ و ارزش های دینی و ایرانی به نسل های آینده را از کارکردهای مهم آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: همه باید برای رشد و توسعه این وزارتخانه کمک کنند.

 'محمد حمیدی' فرماندار گنبد نیز در این آیین از وزیر آموزش و پرورش خواست با وجه به ارتقای فرمانداری این شهرستان به معاونت استاندار و فرمانداری ویژه، طبق مصوبه شورای اداری کشور، مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان نیز به معاونت اداره کل استان ارتقا یابد.

 دبیرستان فاطمه الزهرا (ع) گنبد در زمینی به مساحت دو هزار منرمربع و زیر بنای 816 مترمربع توسط نماینده ولی فقیه در استان گلستان ساخته شده است.

 هزینه ساخت این مدرسه 7 میلیاردریال شده است که از این مبلع 5میلیارد ریال از سوی آیت الله نورمفیدی و مابقی نیز از اعتبارات دولتی پرداخت شده است.

 قرار است آیت الله نومفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان 14 مدرسه در سطح این استان بسازد که این دبیرستان اولین مورد آن بوده است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 2284
  • کد خبر : 2456