عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازگشت سریع استان به شرایط عادی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خبر داد:

بازگشت سریع استان به شرایط عادی

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: آب شرب سه روستای رامیان که از دیروز بر اثر بارندگی و وقوع سیل قطع شده بود، با تلاش دستگاه متولی برقرار شد.

رضا مروتی امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: روستای «باقرآباد»، «شش آب» و «سید کلاته» نام سه روستایی است که از دیروز دچار قطعی آب شده بودند و تا امروز از طریق تانکر به آنان آبرسانی می‎شد.

وی با اشاره به دیگر خسارات وارده شده به تاسیسات زیربنایی استان اذعان کرد: بر اساس آخرین گزارش به راههای مواصلاتی در شهرستان مراوه تپه به میزان هشتصد میلیون تومان و 200 میلیون تومان بابت تاسیسات آب شرب به سه روستای یاد شده خسارت وارد شد.

مروتی ادامه داد: خوشبختانه با وجود گستره سیلاب در شهر گرگان به شریانهای حیاتی و مواصلاتی مرکز استان خسارتی وارد نشد و تنها به واحدهای مسکونی این شهر خسارت وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: 250 واحد مسکونی که بیشتر متعلق به شهر گرگان است، دچار آبگرفتگی شد که با توجه به آنکه شهرداری پیش از آن شهر را بیمه حوادث کرده بود، خسارت‎دیدگان با مراجعه به آتش نشانی گرگان واقع در سایت اداری می‎توانند نسبت به معرفی خود از هزینه خسارت بهره‎مند شوند.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان با اشاره به وظیفه مدیریت بحران در قبال حوادث طبیعی اذعان کرد: این وظیفه تنها محدود به زمان حادثه محدود نمی‎شود و چرخه مدیریت بحران در چهار مرحله، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی خلاصه می‎شود.

مروتی ادامه داد: مهمترین وظیفه این اداره کل بازگردان شرایط اضطراری به شرایط عادی است که خوشبختانه حادثه دیروز با توجه به اثرات آن بر شبکه‎های داخل شهری و بین شهری و مسکونی در کمتر از یک روز حالت عادی بازگشت.

وی با اشاره به کیفیت حادثه بارش دیروز و اقدامات انجام گرفته ادامه داد: از چند روز پیش از حادثه، مدیرت بحران استان ضمن ارسال اطلاعیه و اخطاریه و اعلام آماده‎باش به شورای هماهنگی مدیریت بحران، این موضوع را از طریق رسانه‎های استان از جمله صدا وسیما، سایت مدیریت بحران، خبرگزاری‎ها و فضای مجازی به مردم اطلاع‎رسانی کرد.

*تسلیت به بازماندگان متوفی بر اثر سیل و صاعقه روز گذشته

مروتی افزود: با فرمانداران نیز با توجه به شرایط خاص جوی تماس حاصل شد و تاکید شد با توجه به تعطیلات آخر هفته شهروندان از آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی باشند.

وی اضافه کرد: در ساعات اولیه بارش، همکاران مدیریت بحران ضمن حضور در این اداره نسبت به ایجاد هماهنگی، تامین اکیپ و تجهیزات مورد نیاز توسط دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اقدام کردند و امدادرسانی نیز توسط جمعیت هلال احمر و آتش نشانی به حدود 250 خانوار آسیب‎دیده در گرگان و سایر مناطق انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان یادآور شد: در روز گذشته عملیات امدادرسانی و پاکسازی منازل آسیب دیده در شهر گرگان و دیگر مناطق نیز به طور کامل انجام و عملیات نظافت کامل شهر گرگان از رسوبات ناشی از آّبگرفتگی و سیلاب نیز امروز به طور کامل انجام شد.

مروتی تصریح کرد: با توجه به آسیب شرانهای حیاتی در استان مازندران، تعداد 10 اکیپ از نیروهای شرکت توزیع نیروی برق استان برای کمک به استان مازندران اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط کنونی استان عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

مروتی با عرض تسلیت به بازماندگان چهار، گلستانی درگذشته در حوادث دیروز ابراز امیدواری کرد با توجه بیشتر شهروندان به هشدارهای هواشناسی، استان دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشد.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 2906
  • کد خبر : 24786