عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خسارت 32 میلیارد تومانی سیلاب به مزارع و جاده های گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ؛

خسارت 32 میلیارد تومانی سیلاب به مزارع و جاده های گلستان

خسارت 32 میلیارد تومانی سیلاب به مزارع و جاده های گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به سیلابی که از دیشب در استان آغاز شده اظهار کرد: بر اثر وقوع سیلابی که به دلیل بارش باران شدید از شب گذشته در استان ایجاد شده 32 میلیارد تومان به مزارع و جاده های استان خسارت وارد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،صادقعلی مقدم با اشاره به اتفاق شب گذشته ، تصریح کرد: بارش شدید باران از عصر روز گذشته تاکنون باعث وقوع سیلاب شده که این سیلاب در استان به بخش‌های مختلف خسارت وارد کرده است.

وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده، به راه‌های مواصلاتی و جاده‌های استان 2 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش قابل توجهی از مزارع کشاورزی استان نیز خسارت دیده که برآوردها نشان می‌دهد محصولات زراعی، باغی و راه و ابنیه بین مزارع استان 30 میلیارد تومان خسارت دیده است.

مقدم خاطرنشان کرد: در حال حاضر تلاش نیروهای امدادی برای کمک‌رسانی به بخش‌های حادثه‌دیده ادامه دارد و دستگاه‌های خدمات‌رسان در تلاشند تا بخش‌های آسیب‌دیده در شهرها و جاده‌های استان را به سرعت ترمیم کنند.

وی اضافه کرد: توصیه ما به شهروندان این است با توجه به وضعیت جوی ناپایدار حاکم بر منطقه، از اسکان در کنار رودخانه‌ها و نقاط حادثه‌خیز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: درخواست ما از شهروندان این است که به توصیه‌ها و هشدارهایی که نهادهای مربوطه اعلام می‌کنند توجه کنند و آنها را جدی بگیرند.

مقدم گفت: بی‌توجهی به هشدارها و تذکرات نهادهای خدمات‌رسان همانند مدیریت بحران، پلیس، راهداری، دهیاری‌ها و نهادهای مشابه می‌تواند باعث بروز خسارت و وقایع جبران‌ناپذیری شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ توجه به هشدارها و دوری از خطر باید در بین مردم افزایش یابد و هرچند که اکثر مردم به این هشدارها توجه می‌کنند، اما سهل‌انگاری و ساده‌انگاری این تذکرات توسط بخش کمی از مردم، باعث بروز خسارات جانی و مالی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در پایان بیان کرد: داغدار شدن هر خانواده برای ما دردناک است اما همه شهروندان باید با درس گرفتن از این وقایع، از خطر دوری کنند و به هشدارهایی که اعلام می‌شود بیشتر توجه کنند.

بر اساس این گزارش، بر اساس اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان، به یک هزار و 650 نفر در سطح استان که در سیل شب گذشته دچار مشکل شدند خدمات‌رسانی شد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .