عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با آغاز هفته پدافند غیرعامل 300 برنامه مرتبط در استان اجرا می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

با آغاز هفته پدافند غیرعامل 300 برنامه مرتبط در استان اجرا می شود

با آغاز هفته پدافند غیرعامل 300 برنامه مرتبط در استان اجرا می شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تبریک فرا رسیدن هفته پدافندغیرعامل، گفت: طی این هفته از تاریخ 2 الی 8 آبان ماه 300 برنامه متنوع در سطح استان با محوریت اداره کل پدافند غیرعامل اجرا خواهد شد.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان که با حضور دکترکریمی نیا معاون بهداشت و درمان قرارگاه پدافند زیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: هفته پدافند غیر عامل امسال با شعار " مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل " نامگذاری شده است.

وی در ادامه رعایت اصول پدافند غیرعامل را عاملی برای مصون سازی در مقابل تهدیدات دشمنان عنوان کرد و افزود: وقتی بحث پدافند غیرعامل مطرح می شود اصولاً همه نگاهها سخت افزاری و در حیطه مقابله با تهدیدات نظامی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: ما سه نوع تهدید داریم که شامل تهدیدات نظامی و سخت، تهدیدات مردم محور و در نهایت تهدیدات فن آوری پایه می شود که با توجه به فعالیت ها و تحرکات دشمنان در سالهای اخیر مبحث تهدیدات فن آوری پایه، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

طهماسبی اضافه کرد: در دل تهدیدات فن آوری پایه که دربرگیرنده بیوتروریسم است، انسان، دام، نباتات، آب آشامیدنی، غذا و دارو و منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان 6 هدف اصلی وجود دارد که باید مورد توجه و رصد دائمی باشد.

وی در ادامه حوزه سایبری را یکی از مهمترین تهدیدات دنیای امروز قلمداد کرد و مصون سازی آنرا در مقابل تهدیدات دشمن از ضروریات حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

جانشین شورای پدافندغیرعامل استان خاطرنشان کرد: پدافندغیرعامل استفاده از همه فرصت ها و ظرفیت ها برای حفظ پایداری بیشتر و مصون ماندن در مقابل تهدیدات دشمنان است.

طهماسبی مقاوم سازی زیرساختها و سرمایه های ملی کشور را از دیگر ضروریات این حوزه عنوان کرد و گفت: کلیه پروژه ها و طرح های قابل اجرا در استان باید پیوست امنیتی داشته و اصول پدافند غیرعامل در آنها رعایت شود.

وی در پایان هفته پدافند غیرعامل را فرصت مناسبی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای آموزش، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن اصول پدافند غیر عامل در کشور عنوان کرد.

با آغاز هفته پدافند غیرعامل 300 برنامه مرتبط در استان اجرا می شود

با آغاز هفته پدافند غیرعامل 300 برنامه مرتبط در استان اجرا می شود


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .