عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز فعالیت سفرنامه «سلامت و امید» از شهرستان بندرگز


آغاز فعالیت سفرنامه «سلامت و امید» از شهرستان بندرگز

آغاز فعالیت سفرنامه «سلامت و امید» از شهرستان بندرگز

 رییس جمعیت هلال احمر گرگان گفت: سفرنامه «سلامت و امید» از امروز یکشنبه در شهرستان بندرگز آغاز شد و در ادامه و طی هفته جاری در شهرهای گمیشان و گرگان نیز اجرا می شود.

دکتر "محمد حسین ییلاقی" با بیان این که فعالیت های خیریه در حاشیه این سفرنامه قرار دارد، افزود: هدف اصلی این اقدام اطلاع رسانی و دعوت از مردم جهت ترویج امور انسان دوستانه در راستای نیازهای جامعه می باشد.

 وی که در جمع اعضای شورای شهر گرگان سخن می گفت، زمان اجرای این برنامه را ساعت 6-4 عصر سه شنبه هفته جاری در پارک شهر گرگان و پخش همزمان آن از شبکه یک سیما بیان کرد.

 اجرای برنامه با حضور "علیرضا افتخاری" خواننده معروف کشور، جشنواره غذا و میان وعده سالم، ویزیت رایگان، آموزش مسایل بهداشتی، نمایشگاه خیریه آثار معلولین، نقاشی زنده با محوریت سلامت و مردم به گفته ییلاقی از برنامه های این سفرنامه در گرگان و شهرهای دیگر استان گلستان است.

 وی هم چنین با بیان نیاز به همه شهروندان و اعضای شوراها در اجرای این سفرنامه اظهار کرد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکنون بخشی از مشکلات و نیازهای شهروندان گرگانی در حوزه سلامت شناسایی شده است.

 ییلاقی یکی از فعالیت ها را نیز در راستای شناسایی نیاز 300 مادر باردار از بین حدود سه هزار زن باردار شهرستان به امنیت غذایی دانست و از مساعدت در این خصوص خبر داد.

 آگاهی نداشتن دانش آموزان مدارس حومه شهر از مسایل اولیه بهداشتی و جلوگیری از بیماری های شایع در این مدارس، آشنا نبودن برخی از مردم با بیماری های واگیردار مانند سل که طبق بررسی ها هنوز گلستان رتبه دوم کشور را در این زمینه دارد به گفته وی از دیگر مشکلات شناسایی شده در گرگان است که در این سفرنامه آموزش های لازم و اولیه در این موارد ارائه می شود.

 رییس هلال احمر گرگان، راه اندازی بانک امانات پزشکی را در مرکز گلستان به عنوان اولین استان کشور یکی دیگر از اقدامات در حوزه تامین سلامت نیازمندان بیان کرد و گفت: در این بانک کلیه تجهیزات پزشکی بیماران نیازمند مانند تشک مواج، اکسیژن، عصا، واکر، ویلچر از سوی خیرین تامین و با اطلاع رسانی عمومی در اختیار آنان قرار می گیرد و پس از رفع نیاز برگشت داده می شود.

 سفرنامه سلامت و امید از سوی جمعیت هلال احمر به عنوان برنامه معین و کمک کننده دولت در حوزه سلامت و در راستای طرح تحول نظام سلامت با هدف ساماندهی، جلب مشارکت های خیرین و رفع مشکلات حوزه سلامت در قالب 48برنامه در 12استان اجرا می شود.

 این سفرنامه کار جدیدی است که با مشارکت شبکه یک صدا و سیما برای پخش زنده تلویزیونی از گلستان به عنوان استان پایلوت آغاز و در استان خوزستان پایان می یابد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1395
  • کد خبر : 2741