عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشریح زمینه های همکاری با کشور قزاقستان در حوزه کشاورزی

توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان انجام شد:

تشریح زمینه های همکاری با کشور قزاقستان در حوزه کشاورزی

تشریح زمینه های همکاری با کشور قزاقستان در حوزه کشاورزی

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در سفر اخیر خود با هیات اقتصادی استان گفت :با توجه به نشستهای که با گروه های مختلف کاری با قزاقستان داشتیم ، بحث خرید کود اوره و آمونیاکی بود که در پتروشیمی و کارخانه تولید کننده انجام گرفت و در محل گفتگو هم قرار شد که آخرین قیمت‌های تمام شده ای را که می توانند برای تجار ما در بندر خشک اینچه برون تحویل بدهند به ما اعلام بکنند که ما بتوانیم مقدمات خرید و تامین آن را بوجود بیاوریم .

وی افزود :در بحث همکاری های در رابطه با گلخانه ها بود که قرار شد ما یک گروهی را برای مطالعه بیشتر و چگونگی کار روی گلخانه ها و توسعه آن کار داشته باشیم.

دکتر مهاجر ادامه داد : بحث دیگر در رابطه با گردشگری کشاورزی بود که در خصوص کشت فراسرزمینی و خدمات فنی و مشاوره ای مقرر شد که ما در نشستهایی که در آینده در استان داشته باشیم از نظام مهندسی کشاورزی یک گروهی را بصورت تور بفرستیم آنجا و تشریف بیاورند و بررسی کنند و مقدمات کشت فرا سرزمینی را برای سرمایه گذاران و کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی که بیش از ۶ هزار نفر داریم فراهم بشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در پایان تصریح کرد: در نهایت بحث های شیلاتی و بحث تفاهم نامه دو جانبه برای تامین مواد مورد نیاز قزاقستان و موادی که ما می توانیم از آنها بخریم که در آینده قرار شد نشستهای تخصصی تری را داشته باشیم.
 در این سفر دکتر صادقلو استاندار گلستان را اعضای اتاق بازرگانی استان ، برخی مدیران استان در حوزه کشاورری ، راه اهن ، صنعت، شیلات، ورزش، گردشگری  همراهی می کنند.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .