عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » كميته ويژه احياي آثار باستاني در گلستان تشكيل مي‌شود


كميته ويژه احياي آثار باستاني در گلستان تشكيل مي‌شود

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گلستان گفت: كميته ويژه پيگيري احياي آثار باستاني با مسئوليت و نظارت دفتر فني استانداري و عضويت ساير دستگا‎ه‎هاي مرتبط تشكيل مي‎شود.
رضا مروتي در جلسه هم‌انديشي و هماهنگي مرمت و احياي پل تاريخي آق‎قلا با اشاره به اينكه گردشگري درآمد بسيار خوب را با كمترين هزينه و خسارات احتمالي ايجاد مي‎كند، اظهار داشت: در مباحث مربوط به گردشگري و مرمت و احياي آثار باستاني، حتما حضور بخش خصوصي و مشاركت مردمي را در نظر بگيريم.
وي تصريح كرد: با توجه به اعتبارات موجود، دولت به تنهائي قادر به اجراي طرح‎هاي گردشگري و توسعه آن نخواهد بود و هرجا كه ما از مشاركت و همكاري بخش خصوصي و حضور مردم استفاده كرده ايم قطعا موفق بوده‎ايم و خواهيم بود.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گلستان گفت: از نخستين بازديدهاي روزهاي آغازين كار من و استاندار، بازديد از پروژه‎هاي مرتبط با بحث هاي گردشگري و استفاده ظرفيت‎هاي اين حوزه بوده است.
وي ادامه داد: بايد به همه جوانب گردشگري و زيرساخت‎هاي آن اعم از آب و برق و ... توجه شود و تمام دستگاه‎ها اعم از فرمانداري، راه و شهرسازي، شهرداري، آب منطقه‎اي، برق، محيط زيست و ... همكاري و مشاركت داشته باشند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گلستان با بيان اينكه در گذشته اقدامات و پيگيري‎هاي خوبي درخصوص ميل تاريخي شهر گنبدكاووس انجام شده است، گفت: بايد با همان رويكرد و روش براي حفظ و احياي ساير آثار باستاني از جمله مرمت و احياي پل تاريخي شهر آق‎قلا تلاش و پيگيري شود.
وي با تاكيد به داشتن افق نگاه بلندمدت گفت: طرح‎هاي گردشگري و پروژه‎هاي عمراني در بازه زماني كوتاه قابل انجام نيستند و لذا از مردم و همچنين مديران انتظار است كه صبر، همكاري و سعه‎صدر لازم را در پيگيري و ثمر رساني مطلوب پروژه‎ها داشته باشند.
مروتي با تاكيد بر پرهيز از غفلت و كوتاهي در حفظ آثار باستاني گفت: خوشبختانه استان گلستان از جمله استان‎هايي است كه عليرغم محدوديت‎هاي مالي، اقدامات موثرتري را نسبت به ديگر مناطق كشور داشته است ولي با اين وجود بازهم كافي نيست و نياز است توجه بيشتري به حفظ ميراث فرهنگي و گردشگري صورت پذيرد.
وي همچنين خبر داد: كميته ويژه پيگيري احياي آثار باستاني با مسئوليت و نظارت دفتر فني استانداري و عضويت ساير دستگا‎ه‎هاي مرتبط تشكيل مي‎شود.
معاون عمراني استاندار گلستان همچنين اظهار اميدواري كرد طرح گردشگري و زيباسازي پيرامون پل تاريخي آق‎قلا كه قرار است تهيه شود به گونه‎اي باشد كه در خور شان مردم منطقه باشد و ايمني و اطلاع‎رساني قبل، حين بازسازي و احياي پل رعايت گردد و از ايجاد اختلال در رفت و آمد و نارضايتي احتمالي شهروندان منطقه به جد پرهيز شود.
شايان ذكر است پل تاريخي آق‎قلا متعلق به دوران صفويان و داراي قدمتي چند 100 ساله است كه در سال‎هاي اخير با طغيان گرگانرود، با حوادثي از قبيل سيلاب مواجه شده است و با طرح ساماندهي و محوطه سازي حريم پل تاريخي شهر آق‎قلا، اين مسائل رفع و به عنوان يكي از ظرفيت‎هاي گردشگري با ارزش منطقه مطرح در مقياس ملي و جهاني خواهد شد.


تأیید کننده خبر : ghorbaninejad
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1303
  • کد خبر : 284