عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مديريت در دانشگاه پيچيده‎ و حساس است

استاندار گلستان:

مديريت در دانشگاه پيچيده‎ و حساس است

استاندار گلستان گفت: مديريت دانشگاه از هر مديريت ديگري پيچيده‎تر، حساس‎تر و تابناك‎تر است.
حسن صادقلو عصر روز دوشنبه در مراسم توديع و معارفه روساي دو دانشگاه گلستان و علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان اظهار داشت: سند بالادستي مديريت دانشگاهي از آموزه‎هاي اسلامي و انقلابي و از آموزه‎هايي كه امام راحل بر آن تاكيد داشته‎اند سرچشمه مي‎گيرد.
وي ادامه داد: اين سند بالا دستي امروز از بيانات مقام معظم رهبري و از يك افق بلندي كه از طرف مقام معظم رهبري مطرح است تشكيل مي‎شود.
صادقلو گفت: مديريت دانشگاه بر اساس اسناد بالادستي يك مديريت تابناك و حساس است زيرا انتظار تحول و توسعه، انسان‎سازي و پيشبرد علم در دانشگاه‎ها وجود دارد كه همه اين قلمروها تابناك هستند و اگر مديريت را مسئوليت اين قلمروها بدانيم اين حساسيت در مديريت دانشگاه ثابت مي‎شود.
استاندار گلستان بيان كرد: اگر فردي به اين حساسيت علم نداشته باشد نبايد اين مسئوليت را قبول كند و عالم بودن مدير به اين موضوع مسئوليت اساسي يك مدير است.
وي افزود: يك مدير دانشگاه براي موفقيت در ابتدا بايد سند جامع مديريت خودش را تعيين و شاخص‎هاي كاري خودش را مشخص كند و با يك راهبرد اساسي به طور دقيق به اهداف و افق دور دست برسد.
استاندار گلستان در ادامه با اشاره به دانشگاه نسل سوم گفت: مدت‌ها است كه صحبت از دانشگاه‎هاي نسل سوم مطرح است اما بايد اين سوال پاسخ داده شود كه برش استاني دانشگاه نسل سوم در استان گلستان چيست؟
صادقلو اضافه‎ كرد: در راستاي رسيدن به اهداف بلند و پاسخ به سوال‎هاي مختلف و پيشرفت استان دست نياز و ياري به سمت دانشگاهيان دراز مي‎كنم و نيازمند هدايت از طرف دانشگاه هستيم.
وي اظهار داشت: از اين سو مديريت دانشگاه بايد از بدنه فرهيختگان دانشگاه هدايت‎گري خودش را در دل يك افق بالا كه همان دانشگاه نسل سوم است تعريف كند.
صادقلو ادامه داد: به هر دليل تاريخي دو دانشگاه در گلستان داريم كه يكي جامع و ديگري تخصصي است.
وي افزود: يكي از اساسي‎ترين مسائل مديريت دانشگاهي اين است كه ظرفيت خود را در اين بخش اثبات كنيم كه مي‎توانيم اين دو دانشگاه را مديريت كنيم يا خير.
استاندار گلستان تاكيد كرد: اينگونه نيست كه دو نوع دانشگاه به اين وسعت در ظرفيت استان قابل مديريت نباشد اما بهتر اين بود كه در استان گلستان اين دو دانشگاه به يك دانشگاه تبديل مي‎شد اما به دليل برخي الزامات اين تصميم گرفته شد كه دو دانشگاه به صورت تفكيك شده در استان فعاليت كند.
صادقلو بيان كرد: اگر از درون اين دانشگاه يك نگاه همنوا و يك روح به بيرون منتقل نشود، حتما در باور بزرگان كشور و مديران آموزش عالي با يك باور روبه‌رو مي‎شويم كه اين استان ظرفيت مديريت دو دانشگاه را ندارد كه اين يكي از نكته‎هاي مهم و اساسي است و بايد به آن توجه شود تا اين دو دانشگاه در آينده يك افق روشن را براي خود داشته باشند و به اهداف بلند در اين افق دست پيدا كنند.
استاندار گلستان ادامه داد: كساني كه به دنبال مسائل سياسي هستند، در هر جامعه اي بايد توسعه سياسي و فرهنگي به وجود آيد ولي در جايي كه ما مشكلات اقتصادي زيادي را داريم اين مسائل در الويت قرار مي گيرد.
صادقلو گفت: متاسفانه دانشگاه ها در جامعه حضور ندارند و يا رشته هايي كه مي آوريم رابطه اي با جامعه ندارد و همچنين يا اينكه ما به خوبي نمي توانيم افراد با قابليت و متخصص را تربيت كنيم.
وي افزود: اين مشكلات در استان گلستان بيشتر مشهود است كه مسئولان دانشگاهي با گسترش حوزه هاي تكميلي بايد بتوانند افرادي توانمند و متخصص را به جامعه تحويل دهد.
در احكام جداگانه اي از سوي وزير علوم، تحقيقات و فناوري، روساي دو دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان و دانشگاه گلستان تغيير يافتند كه بر پايه اين احكام، دكتر «علي نجفي نژاد» و دكتر «فرهاد يغمايي» به ترتيب به عنوان روساي دو دانشگاه مذكور معرفي و از خدمات دكتر «رامين رحماني» و دكتر «عباس قرباني» به ترتيب روساي پيشين اين دو دانشگاه تجليل شد.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1461
  • کد خبر : 286