عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همه دستگاهها مکلف به همکاری با ثبت احوال هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

همه دستگاهها مکلف به همکاری با ثبت احوال هستند

همه دستگاهها مکلف به همکاری با ثبت احوال هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: قانون به دلیل اهمیت اسناد سجلی و هویتی، همه دستگاهها را مکلف به همکاری با سازمان ثبت احوال کرده، از اینرو شخص وزیر کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران در کشور، استانها، شهرستانها و بخش ها به عنوان عالی ترین مقام اجرایی وزارت کشور مسئولیت شورای ثبت احوال را به عهده دارند.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی استان که به مناسبت روز ملی ثبت احوال برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به یک قرن از تأسیس ثبت احوال در ایران می گذرد و این سازمان طی این مدت منشأ خدمات زیادی بوده است.

وی ادامه داد: تولید و انتشار آمار انسانی از وظایف عمده ثبت احوال است و از همین رهگذر، توسعه اقتصادی و اجتماعی پدیدار می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: تنظيم اسناد هويتي به نام تک تک افراد جامعه براي شناسايي آنان و برقراري نظم و انضباط و امنيت اجتماعي به عنوان يک نياز توسط سازمان ثبت احوال صورت می گیرد.

طهماسبی در ادامه آگاهی بخشی پیرامون حساسیت اسناد هویتی به جامعه را از وظایف مهم شورای ثبت وقایع حیاتی استان برشمرد.

وی افزود: برخی از اتفاقات ضد امنیتی و جاسوسی از قبل همین اسناد هویتی اتفاق می افتد و جعل این اسناد یکی از اتفاقاتی است که همواره تبعات امنیتی و انتظامی را به دنبال داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اضافه کرد: خوشبختانه سازمان ثبت احوال در سالهای اخیر از پیشگامان دولت الکترونیک بوده و پس از چندین سال مطالعه و کار کارشناسی در حال صدور کارت ملی هوشمند برای هموطنان عزیز است که در صورت فراگیر شدن، ظرفیت های زیادی جهت ارائه خدمات در این کارتها تعبیه شده و امکان هرگونه سوء استفاده را از افراد سودجو خواهد گرفت.

طهماسبی در ادامه ثبت به موقع وقایع حیاتی(تولد و وفات) را مهمترین وظیفه سازمان ثبت احوال کشور قلمداد کرد و افزایش ضریب ایمنی اسناد و مدارک سجلی، ارائه خدمات به همه مردم حتی در دورافتاده ترین مناطق، استفاده از پتانسیل بخش غیردولتی در راستای اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری خدمات تحت عنوان دولت الکترونیک به بخش خصوصی از دیگر موارد مورد اهتمام سازمان ثبت احوال برشمرد.

وی همچنین از راه اندازی 15 دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال در حوزه شهری و 20 دفتر پیشخوان روستایی در سطح استان خبر داد و به جهت دسترسی راحت تر مردم به خدمات این سازمان، آنرا اقدامی ارزشمند عنوان نمود. 

در پایان این جلسه از اسناد سجلی مرحوم حبیب الله قلیشلی از بزرگان عرصه خدمت رسانی به مردم گرگان و استان گلستان توسط خانواده ایشان رونمایی شد.

همه دستگاهها مکلف به همکاری با ثبت احوال هستند

همه دستگاهها مکلف به همکاری با ثبت احوال هستند

همه دستگاهها مکلف به همکاری با ثبت احوال هستند

همه دستگاهها مکلف به همکاری با ثبت احوال هستند

همه دستگاهها مکلف به همکاری با ثبت احوال هستند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .