عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بودجه امسال دارای جهت گیری و اولویت بندی صحیح است

استاندار گلستان:

بودجه امسال دارای جهت گیری و اولویت بندی صحیح است

بودجه امسال دارای جهت گیری و اولویت بندی صحیح است

استاندار گلستان، بودجه سال 92 دولت را دارای جهت گیری صحیح و بر اساس اولویت بندی درست عنوان کرد.

 " جواد قناعت" روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان گلستان افزود: در این بودجه با توجه به ضعف در زیرساخت ها، تقویت این بخش مد نظر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در بودجه امسال گلستان، رقم مصوب اعتبارات تملک استان 195 میلیارد تومان است که از این میزان، بیش از 84 میلیارد تومان مربوط به زیرساخت ها، بیش از 54 میلیارد تومان در حوزه تولیدی و اقتصادی و حدود 54 میلیارد تومان نیز مربوط به حوزه فرهنگی است.

وی افزود: گلستان در بحث رشد اعتبارات تملک در بین استان های کشور، حائز رتبه هشتم شده که با توجه به این که فقط 16 سال از تأسیس استان می گذرد این رتبه در رقابت با استان های بسیار باسابقه کشور، رتبه قابل قبولی است ولی نباید در این حد متوقف شویم بلکه کسب رتبه بالاتر باید هدف ما باشد.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر بحث توزیع اعتبارات است که در گذشته از رقم کل اعتبارات، 80 درصد ملی و 20 درصد در استان ها توزیع می شد که رقم استانی در سال 91 به 15 درصد و امسال به 13 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این کاهش سهم استانی، قدرت مانور شوراهای برنامه ریزی را برای تصمیم گیری ها کاهش می دهد که این چیز خوبی نیست.

وی گفت: به طور مثال اعتبارات تملک استان گلستان در سال 91 معادل 168 میلیارد تومان بود که از این میزان، 105 میلیارد تومان آن در شورای برنامه ریزی استان بحث و توزیع می شد و تنها برای 63 میلیارد تومان آن تحت عنوان تکالیف و الزامات در تهران تصمیم گیری می شد.

وی افزود: اما برای امسال از 195 میلیارد تومان اعتبارات تملک مصوب، 116 میلیارد تومان آن، جزء تکالیف و الزامات است و شورای برنامه ریزی استان تنها برای 79 میلیارد تومان آن می تواند تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و احتمال اصلاح بودجه، تلاش شورای برنامه ریزی باید این باشد که رتبه هشتم گلستان در رشد اعتبارات تملک حفظ شده و هم چنین سهم شورا در توزیع اعتبارات افزایش یابد.

استاندار گلستان هم چنین با اشاره به آغاز هفته دولت و گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، آنان را الگوی مدیریت اسلامی و انقلابی خواند و اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای ارائه عملکرد دستگاه های اجرایی است.

قناعت افزود: مدیران باید گزارش عملکرد یک ساله خود را به همراه پروژه هایی که به همین مناسبت افتتاح و یا کلنگ زنی می شود برای اطلاع عموم مردم ارائه کنند.

وی هم چنین با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت هفته دولت اظهار امیدواری کرد که امسال شاهد برگزاری بهتر برنامه ها در سطح استان و شهرستان ها نسبت به گذشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید قدرت شوراهای برنامه‎ریزی استان افزایش پیدا کند، متذکر شد: قانون بودجه نیازمند اصلاحیه بوده و در کنار این لازم است که تکالیف و الزامات را کمتر کنند تا شوراها بهتر بتوانند تصمیم‎گیری کنند.

استاندار گلستان در خصوص اعتبارات هزینه‎ای استان خاطرنشان کرد: حقوق و مزایای نیروهای رسمی و قراردادی 642 میلیارد ریال در نظر گرفته شد و در سایر بخش‌ها نیز بیش از 719 میلیارد ریال به تفکیک دستگاه‎های اجرایی پیش‎بینی شده است.

قناعت تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمام انتظار ما این است که در سایه تعامل سازنده نمایندگان استان میزان سهم‎بری گلستان افزایش پیدا کند.


تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1583
  • کد خبر : 292