عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معاون اجرایی رییس جمهوری از راه آهن گرگان - اینچه برون بازدید کرد


معاون اجرایی رییس جمهوری از راه آهن گرگان - اینچه برون بازدید کرد

 معاون اجرایی رییس جمهوری روز پنجشنبه از روند اجرایی پروژه فرا ملی راه آهن گرگان-اینچه برون در شهر مرزی اینچه برون بازدید کرد.

 "محمد شریعتمداری " روز پنج شنبه در بازدید از این پروژه که در 85 کیلومتری شمال مرکز شهرستان گنبدکاووس قرار دارد، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت آن و مراحل ساخت پل مشترک بین ایران و ترکمنستان قرار گرفت.

 راه آهن اینچه برون - گرگان سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان را به یکدیگر وصل می کند.

 معاون رییس جمهوری را در این بازدید "علی اصغر احمدی" معاون هماهنگی و امور اجرایی نهاد ریاست جمهوری، استاندار گلستان، مدیر کل راه آهن شمال کشور همراهی می کردند.

 طول راه اهن گرگان - اینچه برون - اترک - برکت در 3 کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران حدود 908 کیلومتر و در شرق دریای خزر ساخته شده که 120 کیلومتر آن در قزاقستان، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 88 کیلومتر در ایران قرار دارد و این خط ریلی کشورهای ' سی.آی.اس ' (CIS) را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می کند.

 راه آهن اینچه برون - گرگان بخشی از پروژه ریلی بزرگ سه کشور ایران، قزاقستان و ترکمنستان است که از ناحیه 'اوزن' قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترک در خاک ایران از اینچه برون به ایستگاه گرگان متصل خواهد شد، این خط ریلی در محدوده اترک در منطقه داشلی برون و اینچه برون از خاک ترکمنستان خارج می شود.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .