عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بيشترين قاچاق در گلستان صيد غيرمجاز است


بيشترين قاچاق در گلستان صيد غيرمجاز است

بيشترين قاچاق در گلستان صيد غيرمجاز است

مديركل امنيتي و انتظامي استانداري گلستان گفت: بيشترين قاچاق در استان گلستان صيد غيرمجاز و ماهيان خاوياري است.

محمدابراهيم كياپور در پنجمين جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان اظهار داشت: بيشتر مشكلات ناشي از صيد غيرمجاز در استان گلستان به مباحث فرهنگي باز مي‎گردد كه جلوگيري و مقابله با آن را براي ما مشكل مي‎سازد.
دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان گلستان خاطرنشان كرد: در تمامي حوزه‎هاي قاچاق كالا و ارز، تاكيد ما بر اقدامات پيشگيرانه و اشراف اطلاعاتي در كنار فرهنگ‎سازي است و بايد تا جايي كه ممكن است از برخوردهاي سخت‎افزاري و انتظامي در اين حوزه پرهيز كرد.
ارزش 19 ميليارد دلاري قاچاق سوخت از كشور
وي با بيان اينكه عمده قاچاق كالا در كشور در بحث سوخت صورت مي‎گيرد، افزود : بيشترين قاچاق سوخت از استان‎هاي مرزي غربي و جنوبي كشور و اسكله‎هاي فرسوده پيرامون درياي عمان و خليج‎فارس صورت مي‎گيرد كه ارزش آن را در سنوات گذشته تا 19 ميليارد دلار برآورد كرده‎اند.
كياپور تصريح كرد: اگر در بحث ايجاد اشتغال پايدار ميزان 30 ميليون تومان را به طور متوسط براي ايجاد يك شغل پايدار در نظر بگيريم، رقمي كه از قاچاق سوخت برآورد شده است معادل ايجاد 800 هزار تا يك ميليون فرصت شغلي در كشور مي‎شود كه جاي بسي تأمل دارد.
قاچاق سوخت از مرزهاي استان گلستان صورت نمي‎پذيرد
وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه در استان گلستان كه داراي مرز آبي و خاكي با كشور تركمنستان است به دليل پايين‎تر بودن قيمت سوخت در اين كشور نسبت به ايران، از مرزهاي استان گلستان قاچاق سوخت صورت نمي‎پذيرد.
مديركل امنيتي و انتظامي استانداري گلستان با بيان اينكه 22 دستگاه در كل كشور عضو كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز هستند، گفت: مهمترين مشكلاتي كه در برخورد با پديده قاچاق كالا در كشور ما وجود دارد، وجود خلاء قانوني و آيين‎نامه‎اي در برخي از حوزه‎ها است كه اميدواريم با نگاه متفاوتي كه دولت تدبير و اميد به مبارزه با اين پديده آفت‎زاي اقتصادي دارد، شاهد عملكرد رو به رشدي در اين حوزه باشيم.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1158
  • کد خبر : 314