عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رعایت اخلاق انتخاباتی باید سرلوحه فعالیت های مجریان، نامزدها و مردم باشد

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان؛

رعایت اخلاق انتخاباتی باید سرلوحه فعالیت های مجریان، نامزدها و مردم باشد

 

رعایت اخلاق انتخاباتی باید سرلوحه فعالیت های مجریان، نامزدها و مردم باشد

 رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، اظهار کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی باید سرلوحه فعالیت های مجریان، نامزدها و مردم باشد و توجه داشته باشیم اخلاق گرایی ما امنیت ملی کشور را افزایش دهد.

به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی در مصاحبه تلویزیونی با سیمای مرکز گلستان، با بیان اینکه زمینه های انتخابات از مرداد 95 آغاز شد و در اسفند ماه 95 رسماً کلید انتخابات زده شد، تصریح کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای 19 فرآیند و انتخابات ریاست جمهوری دارای 11 فرآیند هستند که برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا کنون 10 فرآیند انجام شده است.
وی با بیان اینکه 8484 نفر نامزد شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان شده اند، گفت: بر اساس اعلام هیات های اجرایی 1426 نامزد برای شوراهای اسلامی شهر و 6645 نامزد برای شوراهای اسلامی روستا و مجموعا 8064 نفر تایید صلاحیت شده اند که البته روند بررسی صلاحیت ها توسط هیات های نظارت و هیات های عالی نظارت ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص فرآیندهای انتخابات شوراها، یادآور شد: دهمین فرآیند پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مبنی بر اعلام نظر هیات نظارت شهرستان درخصوص صلاحیت آن دسته از داوطلبانی که در هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شده اند، از 25 فروردین آغاز شده و تا 31 فروردین ادامه خواهد داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: 95 درصد داوطلبان از سوی هیات های اجرایی تایید صلاحیت شده اند و 1.1 درصد داوطلبان تا کنون از کاندیداتوری انصراف داده اند.
وی گلستان را استانی با گرایشات مختلف قومی، مذهبی و سیاسی بیان کرد و افزود: از تمامی رسانه ها، شبکه های مجازی، احزاب، علما، فرهیختگان، دانشگاهیان و مردم می خواهیم که تلاش کنند وحدت موجود در استان را تقویت نمایند و تلاش کنند اقداماتشان در انتخابات در راستای مشارکت حداکثری و امنیت ملی کشور باشد.
طهماسبی وحدت موجود در گلستان را مورد توجه مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایشان در دیداری که با ستاد برگزاری اجلاسیه 4000 شهید استان داشتند، فرمودند؛ وحدت موجود در گلستان نه در کشور که در جهان اسلام مثال زدنی است.
وی افزود: بنابر این نباید گمان کرد که این وحدت به رایگان حاصل شده و باید در دفاع از آن کوشا باشیم.
رئیس ستاد انتخابات استان یادآور شد: در انتخابات پیش رو 30 هزار نفر شامل مامورین نیروی انتظامی، بازسان هیات های نظارت و اجرایی، کاربران، نمایندگان فرمانداری، استانداری به ایفاء نقش می پردازند.
طهماسبی خاطر نشان کرد: جلساتی با شورای تامین، هیات های نظارت و اجرایی و فرمانداری ها برگزار شده تا تبلیغات نامزدها خللی در زندگی عادی مردم ایجاد نکند.
لازم به ذکر است استان گلستان با جمعیت یک میلیون و 864هزار نفر دارای یک میلیون 311 نفر رای دهنده است و همچنین 30 شهر استان دارای 160 کرسی شوراهای اسلامی شهر و نیز 942 روستا با 3162 کرسی شورای اسلامی روستا است.
گفتنی است 18 اردیبهشت ماه زمان نهایی اعلام نامزدهای شوراهای اسلامی شوراهای شهر و روستاست و نامزد ها می توانند از 21 اردیبهشت به مدت یک هفته تبلیغات داشته باشند. در عین حال نامزد های انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنها می توانند از 7 اردیبهشت به مدت 20 روز تبلیغات داشته باشند.
شایان ذکر است شورای اسلامی 26 شهر استان 5 نفره، 3 شهر 7 نفره و یک شهر 9 نفره و همچنین شوراهای اسلامی روستاهای زیر 1500 نفر 3 نفره و روستاهای بالای 1500 نفر 5 نفره است.

تأیید کننده خبر : محمودی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .