عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از 95 درصد داوطلبین شوراهای استان در هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان:

بیش از 95 درصد داوطلبین شوراهای استان در هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شدند

بیش از 95 درصد داوطلبین شوراهای استان در هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شدند

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: 2/95 درصد از داوطلبین ثبت نام کننده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان، در هیأت اجرایی شهرستان و بخش تأیید صلاحیت شدند.

"علی اصغر طهماسبی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیأت اجرایی شهرستان و بخش در تاریخ 23 فروردین به پایان رسیده و صورتجلسه آن به هیأت نظارت شهرستان و بخش ارسال شده است و هیأت نظارت می بایست ظرف مدت 7 روز از 25 فروردین لغایت 31 فروردین ماه، نظر خود را درخصوص آندسته از داوطلبانی که در هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شده اند، اعلام نماید.

وی ادامه داد: 8 هزار و 484 نفر در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نامی داشتیم که از این تعداد 107 نفر معادل 3/1 درصد داوطلبان اعلام انصراف نموده و 5/3 درصد نیز توسط هیأت اجرایی رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: تعداد کل تأیید صلاحیت شدگان در هیأت اجرایی شهرستان و بخش، 1426 نفر در حوزه شهری و 6645 نفر در حوزه روستایی می باشند.

وی در پایان گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نیز تا ساعت 18 امروز 26 فروردین به پایان خواهد رسید، در این خصوص ما معتقدیم یکسری نواقصی در شرایط ثبت نام از داوطلبین وجود دارد و اینکه قانونگذار تنها شرط رجل سیاسی بودن را ذکر کرده باعث افزایش آمار تقریباً دو برابری ثبت نام داوطلبان تا این لحظه نسبت به ادوار گذشته شده است.

 

 


تأیید کننده خبر : محمودی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .