عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یک هزار و ۶۳۶ نفر برای ریاست جمهوری نام نویسی کردند

توضیحات رییس ستاد انتخابات کشور درباره آمار داوطلبان انتخابات​ ریاست جمهوری :

یک هزار و ۶۳۶ نفر برای ریاست جمهوری نام نویسی کردند

یک هزار و ۶۳۶ نفر برای ریاست جمهوری نام نویسی کردند

 رییس ستاد انتخابات کشور درباره آمار داوطلبان انتخابات​ دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: با پایان پنجمین روز و اتمام زمان قانونی ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، در مجموع، یک هزار و ۶۳۶ نفر برای ریاست جمهوری نام نویسی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی اصغر احمدی با بیان اینکه ۱۳۷ نفر از این تعداد خانم و یک هزار و ۴۹۹ نفر آقایان هستند افزود: جوان ترین کسی که ثبت نام کرد ۱۸ ساله و مسن ترین ۹۲ ساله است.
وی اظهار کرد: در سال ۹۲ در مجموع ۶۸۶ داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کردند که در این دوره ۹۵۶ نفر به نسبت چهار سال پیش، بیشتر نام نویسی کردند.
به گفته احمدی؛ «اطلاعات داوطلبان به صورت آنلاین به شورای نگهبان ارسال شده است» و برابر قانون، شورای نگهبان پنج روز فرصت دارد روند بررسی صلاحیت را انجام دهد و اگر لازم دانستند پنج روز دیگر هم می توانند این روند را تمدید کنند.
رییس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج از سوی شورای نگهبان در ششم تا هفتم اردیبهشت، از زمانی که اسامی نامزدها به وزارت کشور ابلاغ شود یعنی از هشتم اردیبهشت ماه تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به مدت ۲۰ روز آزاد خواهد بود.
وی یادآور شد: تبلیغات انتخابات میان دوره ای مجلس و شوراهای شهر و روستا هم از ۲۱ تا ۲۷ اردیبشهت به مدت هفت روز خواهد بود.
 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار می شود.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 579
  • کد خبر : 32575