عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش آموزشی، توجیهی هیاتهای بازرسی انتخابات استان برگزار شد


همایش آموزشی، توجیهی هیاتهای بازرسی انتخابات استان برگزار شد

همایش آموزشی، توجیهی هیاتهای بازرسی انتخابات استان برگزار شد

 همایش آموزشی، توجیهی هیاتهای بازرسی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستای استان گلستان برگزار گردید.

هدف از این همایش که با حضور رئیس و اعضای هیات بازرسی انتخابات استان و شهرستانها برگزار گردید ، آشنایی هرچه بیشتر اعضای هیاتهای بازرسی شهرستانها با آخرین دستورالعملها و قوانین بازرسی انتخابات از طریق برقراری ارتباط ویدئوکنفرانس با هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور و آشنایی با سامانه جامع انتخابات بوده است .

دراین همایش ، سید ناصر باقری رئیس هیات بازرسی انتخابات استان با بیان اهمیت و جایگاه امر انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ، به تبیین جایگاه انتخابات از منظر داخلی به عنوان یک رخداد سیاسی تکرار شونده در کشور که معنی و مفهوم ملی به خود می گیرد و نیز از منظر بین المللی که به دلیل دارا بودن شاخصه هایی همچون مردم سالاری دینی ، انتخابات کشور را برجسته می نماید ، پرداختند .

وی ضمن اشاره به نرخ بالای مشارکت مردم در انتخابات ؛ 4 مقوله مهم سلامت انتخابات ، قانون مداری ، مشارکت حداکثری و امنیت انتخابات را که در فرایند انتخابات ، مسئولین برگزاری انتخابات با آن مواجه هستند ؛ خاطر نشان نمود . وی ضمن ساری و جاری بودن 4 مقوله فوق در امر بازرسی انتخابات ، بر تحقق و توجه ویژه به آن توسط دست اندرکاران بازرسی انتخابات تاکید کردند.       

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان به عوامل مهم دیگری که در امر بازرسی انتخابات بایست به آن توجه کرد را به شرح ذیل بر شمرد :

- حصول اطمینان از عوامل اجرایی و بازرسی انتخابات ، رعایت اخلاق و اخلاق مداری در انتخابات

- رعایت اصل بی طرفی و امانتداری در عین داشتن سلایق سیاسی متفاوت در حین بازرسی انتخابات

- عدم شرکت در همایشها و تجمعات سیاسی و جانبداری سیاسی توسط دست اندرکاران امر بازرسی انتخابات

- رصد موضوعات پیش رو در انتخابات و همچنین موضوعات حساسیت زا

- برخورد مناسب و منعطف با مشکلات و تخلفات احتمالی پیش آمده در امر بازرسی انتخابات .

- ضرورت تعامل اعضای هیات های بازرسی با تمامی متولیان و برگزار کنندگان انتخابات

- داشتن سعه صدر ، بردباری ، به کارگیری درایت به همراه نگاه هوشمندانه در قبال موضوعات پیش آمده و کاستی ها و تخلفات احتمالی در جهت حل آسان مشکلات

- اشراف و آگاهی بر شرح وظایف هیاتهای اجرایی و نظارت و تاکید بر اهمیت این مقوله

در ادامه جلسه ، علی نصیبی عضو هیات بازرسی انتخابات استان با اشاره به اهمیت فراگیری آموزشهای مضاعف در خصوص بازرسی انتخابات علاوه بر آموزشهای موجود، اهتمام ویژه عوامل بازرسی انتخابات را تا پایان شمارش رای های ماخوذه ، خواستار شد

در ادامه همایش، ارتباط با هیات بازرسی انتخابات کشور از طریق ویدئو کنفرانس برقرار و وجیه اله خدمتگزار ، رئیس هیات بازرسی انتخابات کشور ، طی سخنانی به تبیین اهداف این همایش و ارائه آخرین دستور العملها و قوانین انتخابات پرداخته و نکات حائز اهمیت را در راستای وظیفه مندی هیاتهای بازرسی متذکر و خاطر نشان شد .

در پایان ، مسئول فناوری اطلاعات مرکز ضمن توضیح فرایند انتخابات الکترونیکی ، عملکرد و ویژگی های سامانه جامع انتخابات را تشریح نمود و سپس هیاتهای بازرسی انتخابات استانهای کشور به بحث و تبادل فکری در زمینه بازرسی انتخابات پرداختند.  

همایش آموزشی، توجیهی هیاتهای بازرسی انتخابات استان برگزار شد


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بازرسی
  • بازدید : 544
  • کد خبر : 33261