عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امام حسین (ع) کشتی نجات در شرایط طوفانی جامعه است

استاندار گلستان:

امام حسین (ع) کشتی نجات در شرایط طوفانی جامعه است

امام حسین (ع) کشتی نجات در شرایط طوفانی جامعه است

استاندار گلستان گفت: امام حسین (ع) کشتی نجات در شرایط طوفان زدگی جامعه است.

دکتر "حسن صادقلو" در جمع عزاداران حسینی شهرستان کردکوی در مسجد جامع این شهر با بیان حدیث معروف پیامبر (ص) گفت: "ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة " حسین راه هدایت و کشتی نجات است، حسین چراغ هدایت در زمانه تاریکی است.
وی افزود: این نکته یک پیشگویی از طرف پیامبر اسلام بود و پیشگویی با پیشبینی فرق دارد، پیشگویی از آن مردان الهی است و بر انسان الهی محقق می شود، پیامبر در این فراز پیشگویی دارند به این معنی که فردا روز، جهان بشریت جز راه حسین راهی برای نجات خود ندارد.
استاندار گلستان افزود: چه خوب است شب های ماه محرم را صرف یافتن این پیام کنیم که در فردا، برای رهایی از جهل و طوفان زدگی کشتی جامعه، راهی و مدلی جز حسین نیست.
دکتر صادقلو در ادامه به درس آموزی از واقعه کربلا پرداخت و بر حق الناس و رعایت حقوق مردم در سیره پیامبر (ص) و ائمه هدی (ع) با نیت ظرفیت سازی در عرصه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی اشاره کرد.
وی هم چنین با اشاره به فرهنگ عاشورایی در فرازی از حوادث و رویدادهای کربلا گفت: در شرایطی که (مسلم) بر دشمن (شمر) ظفر داشت و به اباعبدا.. پیشنهاد کشتن او را داد، حضرت نپذیرفتند و فرمودند من نمی خواهم شروع کننده جنگ باشم، در واقع هدف مقدس وسیله نامقدس را توجیه نمی کند زیرا حکومت جوهرش عدل است و عدل آن است که هر چیزی در موضع خودش قرار گیرد.
دکتر صادقلو افزود: امام می خواهد این روح آزادگی و آزادی را در وجود انسان بتاباند لذا از تاریکی شب استفاده می کند و بیعت خود را از دوستان و یارانش بر می دارد تا با آزادی راه خود را انتخاب کنند در واقع امام حتی بهشت را هم به کسی تحمیل نمی کند، رفتار و اخلاق امام حسین (ع) عظمت و بزرگی است و به انسان شرافت می دهد.
استاندار گلستان گفت: ستون آموزه های اسلام سه قسم است اعتقادات، احکام و اخلاق که جوهره اعتقادات و احکام باز به اخلاق بر می گردد.
در این مراسم شاعری امام جمعه کردکوی، الیاسی فرماندار، فرماندهی سپاه، مدیران استانی، شهرستانی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1347
  • کد خبر : 335