عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار گلستان: علم باید در میدان حرفه عملیاتی شود


استاندار گلستان: علم باید در میدان حرفه عملیاتی شود

استاندار گلستان: علم باید در میدان حرفه عملیاتی شود

 استاندار گلستان در دیدار رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: باید در میدان عملیاتی آموزش فنی و حرفه ای علم را به میدان عمل بکشاند و کارآفرینی ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه حجم قابل توجهی از بیکاران را فارغ التحصیلان تشکیل می دهند، گفت: فارغ التحصلان باید با کسب مهارت های لازم خود را برای حضور در میدان کار مجهز کنند، چنانچه استان توانست با راه اندازی مشاغل دانش بنیان بیش از 2000 نفر از فارغ التحصلان را زیر چتر آموزشی خود قرار دهد.

وی افزود: مشاغل دانش بنیان در حقیقت ادبیات و افق جدیدی را در حوزه کار ایجاد خواهد کرد و در حالیکه ایجاد یک شغل صنعتی 250 میلیون تومان و یک شغل خانگی 25 میلیون تومان هزینه دارد، این مشاغل با کمترین هزینه برای فارغ التحصیلان امید آفرین خواهد بود.

وی خطاب به رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در خصوص مشکلات مشاغل دانش بنیان که باید مورد توجه قرار گیرد،اظهار کرد: با توجه به اینکه گلستان در کشور پایلوت این طرح بوده است نیاز به حمایت ویژه ای دارد و در عین حال بیمه آنها و تشکیل تعاونی فراگیر دانش بنیان موضوعی است که حمایت وزارت کار و دستگاه های بالادستی را می طلبد.

استاندار گلستان با تاکید بر ایجاد درآمد پایدار در روستا ها تصریح کرد: با توجه به اینکه 49 درصد جمعیت گلستان را روستائیان تشکیل می دهد، چنانچه درآمد پایداری در روستاها وجود داشته باشد علاوه بر ایجاد توسعه در روستا مهاجرت صورت نمی گیرد.

همچنین در این دیدار رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور از ارائه 4 طرح در استان خبر داد و افزود: آموزش نیاز سنجی به روستائیان، توانمند سازی فارغ التحصیلان بیکار،طرح آموزش ،تولید، بازاریابی و فروش و همچنین ارائه تمامی این طرح ها با محوریت زنان بی سرپرست، بد سرپرست، خود سرپرست و معتادین بهبود یافته می تواند در راستای اشتغال زایی و توانمدسازی جامعه موثر باشد.

دکتر پرند با اشاره به طرح دیپلماسی مهارت اظهار کرد: دیپلماسی مهارت طرحی است که به منظور آن آموزش های فنی و حرفه ای در یک بستر سیاسی می تواند به عنوان ابزار نرم جمهوری اسلامی ایران موثر واقع شود.

وی افزود: در این راستا تا به امروز طرح تربیت مربیان جهان اسلام عملیاتی شده و همچنین آموزشگاه های آزادی در برخی کشور دنیا اعم از آلمان، کانادا، کویت، دبی و ... تاسیس شده است.

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه کریدور ریلی شرق دریای خزر به زودی در این منطقه راه اندازی خواهد شد می تواند بستری مناسب برای طرح دیپلماسی مهارت باشد.

استاندار گلستان: علم باید در میدان حرفه عملیاتی شود

 

استاندار گلستان: علم باید در میدان حرفه عملیاتی شود

 

استاندار گلستان: علم باید در میدان حرفه عملیاتی شود

 

 


تأیید کننده خبر : کیانپور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .