عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت، خود را درقبال خانواده جانباختگان معدن آزادشهر مسئول می داند

علی ربیعی درجمع خانواده هفت جانباخته معدن در شهرستان رامیان:

دولت، خود را درقبال خانواده جانباختگان معدن آزادشهر مسئول می داند

دولت، خود را درقبال خانواده جانباختگان معدن آزادشهر مسئول می داند

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باتسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر خاطرنشان کرد: دولت خود را درقبال خانواده جانباختگان مسئول می داند و از حقوق آنان دفاع می کند.

علی ربیعی عصر پنجشنبه درجمع خانواده هفت جانباخته معدن زمستان یورت آزادشهر در فرمانداری شهرستان رامیان در شرق استان گلستان، گفت: حادثه معدن از حوادث بسیار تلخ بود و معدنکاران ما در شرایط سخت جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به اینکه خود نیز در شش سالگی بسیاری از اعضای خانواده خود را در زلزله از دست داده ام، افزود: خیلی ها به طرق مختلف می میرند، اما فوت معدنکاران ما بسیار تلخ و مظلومانه بود.
ربیعی اضافه کرد: امسال در ماه رمضان جای جانباختگان حادثه معدن در کنار سفره افطار خالی است و برای همه ما، بخصوص خانواده های آنان، تحمل این وضعیت بسیار سخت است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از شدت ناراحتی با بغض سخن می گفت، تصریح کرد: معدنکاران ما در شرایط بسیار سخت کاری جان خود را از دست دادند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان پیگیری های انجام شده درخصوص جانباختگان حادثه معدن گفت: چند کار تاکنون انجام شده که پرداخت حدود 240 میلیون ریال کمک مالی، برقراری مستمری و پیگیری دیه جانباختگان و نیز بحث مسکن آنان از جمله این اقدامات است.
ربیعی با بیان اینکه اخیرا کمیته فنی گزارش اولیه را داده است و دولت در حال بررسی دقیق موضوع و شناسایی مقصران حادثه می باشد، خاطرنشان کرد: به اعضای این کمیته دستور دادم که با شجاعت موضوع را پیگیری نمایند.
ربیعی اضافه کرد: به عنوان نماینده رئیس جمهوری وظیفه دارم همچنان با خانواده ها ارتباط داشته باشم و این کار را با حضور هر ماه یکبار در منطقه انجام می دهم.
وی تصریح کرد: در بحث مسکن خانواده جانباختگان وزیر راه و شهرسازی دو دستور داده که یکی واگذاری مسکن از طرح مسکن مهر آزادشهر و یا پرداخت کمک هزینه خرید مسکن تا سقف 500 میلیون ریال است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از پیگیری شناسایی جانباختگان حادثه معدن به عنوان شهید خبر داد و گفت: هر تصمیمی که در خصوص جانباختگان حادثه پلاسکو گرفته شود برای جانباختگان حادثه معدن نیز لحاظ می شود.
ربیعی افزود: در نظر است معدن زمستان یورت آزادشهر به عنوان نماد در سطح ملی مطرح شود تا علاوه بر جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، شجاعت و ایثار معدنکاران و همکاران آنان که برای نجات رفتند و جان خود را از دست دادند نیز در اذهان باقی بماند.
 در این جلسه که استاندار گلستان، معاون استاندار و مدیرکل تعاون این استان نیز حضور داشتند، برخی از خانواده های جانباختگان معدن زمستان یورت آزادشهر به بیان خواسته های خود پرداختند که پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و مقصران آن از مهمترین آنها بود.
درحادثه انفجار معدن آزادشهر که 13 اردیبهشت رخ داد، 43 نفر جان خود را از دست دادند و حدود 80 نفر نیز مصدوم شدند.

دولت، خود را درقبال خانواده جانباختگان معدن آزادشهر مسئول می داند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 744
  • کد خبر : 34293