عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش مدیران کل دفتر امور روستایی و شوراهای سراسر کشور

20و 21 تیرماه سالجاری در گرگان برگزار می‎شود

همایش مدیران کل دفتر امور روستایی و شوراهای سراسر کشور

 همایش مدیران کل دفتر امور روستایی و شوراهای سراسر کشور

همایش مدیران کل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری های سراسر کشور با حضور مدیران ارشد سازمان شهرداری ها و دهیاری‎های کشور 20 و 21 تیر ماه جاری در استان گلستان و شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این همایش علاوه بر تصمیم‎گیری در خصوص موضوعات توسعه‎ای روستاهای کشور از پروژه‎های مهم روستاهای استان بازدید خواهد شد.

علی نصیبی مهمترین هدف برگزاری این همایش را تبیین برنامه‎های روستایی درسال 96 عنوان کرد و یادآورشد: انتقال تجربیات مدیران در حوزه اقتصاد روستایی و کارآفرینی از اهداف مهم این همایش محسوب می‎شود.

وی بیان کرد: مدیران حاضر در این همایش از ظرفیت روستایی استان گلستان بازدید خواهند کرد در واقع گلستان با توجه به اینکه 48 درصد از جمعیت آن در روستاها زندگی می‎کنند و از طرفی قرار داشتن جاذبه‎های طبیعی و تاریخی در روستاهای استان، از ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری روستایی برخوردار است که امیدواریم از این حیث بهره کامل را ببریم.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: دستاورد برگزاری این همایش نگاه بر جذب اعتبارات ویژه برای روستاییان خواهد بود.

نصیبی با بیان اینکه استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود در روستاها می‎تواند به اقتصاد خانواده کمک بسزایی داشته باشد افزود: در بحث توسعه اقتصادی رویکرد ما توجه به روستاهای کارآفرین است در واقع اشتغال و کارآفرینی روستاها یکی از دغدغه‎های اصلی مسؤلان محسوب می‎شود چرا که معتقد هستیم با ایجاد اشتغال در روستاها می‎توان از مهاجرت روستاییان تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار در روستاها موجب رفع مشکلات عدیده در روستاهای استان خواهد شد گفت: رویکرد ما در دفتر امور روستا و شوراهای استانداری از توسعه عمرانی صرف به توسعه اقتصادی روستا معطوف شده است و با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید بحث روستاهای کارآفرین را به طور جدی در دست اجرا داریم.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .