عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تبیین مکتب امام حسین(ع) و عاشورا وظیفه همه است

استاندار گلستان در مراسم شب هشتم عزاداری امام حسین(ع) در مهدیه دلند؛

تبیین مکتب امام حسین(ع) و عاشورا وظیفه همه است

تبیین مکتب امام حسین(ع)  و عاشورا وظیفه همه است

استاندار گلستان دانشگاه کربلا را مدل برجسته انقلابی دانست و اظهار کرد: شناساندن و تبیین مکتب امام حسین(ع) وظیفه همه است و یقیناً نجات آینده همگان از طریق راه ایشان و مکتب کربلا است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رامیان، دکتر صادقلو در مراسم شب هشتم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور صادقلو فرماندار، دکتر ابراهیمی نماینده شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، حاج آقا کیایی امام جمعه ، تعدادی از مدیران کل ستادی و دستگاههای اجرای استان و عموم مردم عزادار و ولایت مدار شهر دلند در محل مهدیه برگزار شد، تصریح کرد:مکتب امام حسین(ع) تنها به جوانان شیعه تعلق ندارد بلکه متعلق به آینده تمام بشریت است و باید بتوانیم متون دانشگاه امام حسین(ع) را با تمام ظرافت ها تبیین کنیم.
وی با اشاره به اینکه کربلا عرصه ی عاقبت به خیری است، یاد آور شد: جوهره عاقبت به خیری سلامت در دین است و در کربلا افرادی همچون زهیر و حر به ناگاه مسیر زندگی شان عوض می شود و عاقبت به خیری نصیبشان می شود.
استاندار گلستان عاقبت به خیری را سند افق انسانی جامعه دانست و افزود: آخرین محور نظام مهندسی زندگی انسان عاقبت به خیری و دستیابی به خیر در آخرت است و پیامبر اکرم(ص) بارها و بارها فرمودند که هر عملی با پایان آن مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر صادقلو خاطرنشان کرد: همواره یکی از دغدغه های بزرگان عاقبت به خیری بوده و در دعای پیامبرانی همچون ابراهیم(ع) و یوسف(ع) نیز این موضوع به چشم می خورد.
استاندار گلستان خطاب به جوانان یکی از زمینه های عاقبت به خیری را دعای خیر پدر و مادر دانست و یادآور شد: عاقبت به خیری از مسائلی است که همواره نگرانی، حتی برای انسان های بزرگ در تاریخ ایجاد کرده و بسیاری از شخصیت های خداجو نیز این تشویش را داشته اند.
دکتر صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود به نمونه هایی از عاقبت به خیری در عرصه کربلا اشاره کرد و گفت: کاروان کربلا کاروانی است که عاقبت به خیری را تضمین می کند و به واقع همانگونه که پیامبر در گزارش معراج خود فرمودند: امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات برای بشریت هستند.
 

تبیین مکتب امام حسین(ع)  و عاشورا وظیفه همه است

 

تبیین مکتب امام حسین(ع)  و عاشورا وظیفه همه است

 

تبیین مکتب امام حسین(ع)  و عاشورا وظیفه همه است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 761
  • کد خبر : 37881