وی ادامه داد: این سامانه دارای دسترسی های مجزا برای تمامی فرمانداریها، به عنوان خودارزیابی و 6 حوزه تخصصی امنیتی و انتظامی، سیاسی، اجتماعی، شهری و روستایی، بحران و توسعه اقتصادی به عنوان تأیید کننده اولیه مستندات و امتیازات و دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی به عنوان تأیید کننده می باشد.
باقری خاطرنشان کرد :این فرآیند در سه مرحله خودارزیابی، تأیید کارشناسان استانداری و تأیید دفتر بازرسی و در زمان بندی اعلام شده از سوی مرکز مذکور صورت می گیرد .لذا فرمانداری ها از تاریخ 9 لغایت 19 آذر ماه برای بارگذاری مستندات در سامانه و خودرازیابی فرصت دارند.
مدیرکل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی هدف از استقرار این سامانه را سنجش و ارزیابی عملکرد و میزان بهره وری واحدهای زیرمجموعه خواند وبا توجه به اهمّیّت موضوع اهتمام جدی فرمانداری ها و اقدام به موقع ایشان را در این مسئله خواستار شد.