عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آسیب های اجتماعی نوعی ترور و تهدید خاموش است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:

آسیب های اجتماعی نوعی ترور و تهدید خاموش است

آسیب های اجتماعی نوعی ترور و تهدید خاموش است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در پنجمین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان گلستان گفت: آسیب های اجتماعی نوعی ترور و تهدید خاموش است.

"علی اصغر طهماسبی" در این جلسه که با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده معزز ولی فقیه در استان  گلستان برگزار شد، اظهار کرد: از سال 95 مقام معظم رهبری رأساً در اکثر جلسات بررسی آسیب های اجتماعی کشور حضور داشته اند که این نشان دهنده اهمیت موضوع است.
رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تصریح کرد: در حوزه عمومی ثوابی بالاتر از کاستن آسیب های اجتماعی وجود ندارد بنابراین انتظار ما از همه بزرگان، صاحب نظران، خیرین، جامعه دانشگاهی و سایر نهادها این است که در زمینه مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک حال دولت و نظام باشند.
وی ادامه داد: مقابله با اسیب های اجتماعی یک کار فراقوه ای است و عزم و اراده جدی مسئولان را طلب می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، تکدی گری، خودکشی، کودکان خیابانی و زنان بد سرپرست را پررنگ ترین آسیب های امروز جامعه برشمرد و اظهار داشت: آمار طلاق کشور در حال حاضر به 28 درصد از کل ازدواج ها رسیده و در استان گلستان نیز این آمار 20 درصد از کل ازدواج های استان را شامل می شود.
طهماسبی با بیان نگران کننده بودن امار طلاق خاطرنشان کرد: بیشترین واقعه طلاق در 9 ماهه اول سال 96 در گروههای سنی بین 25 الی 39 سال در مردان و گروه سنی 20 الی 34 سال برای زنان به ثبت رسیده که پیشنهاد می شود آموزش مستمر برای این گروه سنی جهت تحکیم بنیان خانواده صورت گیرد.
وی بیان کرد: همچنین در استان گلستان سکونتگاههای غیر مجاز و حاشیه نشینی وجود دارد که ساماندهی آن همکاری همه دستگاهها را می طلبد ضمن اینکه شوراها، شهرداریها و دهیاریها نیز می توانند نقش بی بدیلی در کاهش حاشیه نشینی داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه مقابله با فقر و بیکاری دو اولویت کنترل اسیب های اجتماعی است، افزود: کاهش آسیب های اجتماعی نشاندهنده جهت گیری صحیح و حرکت رو به جلو است از اینرو باید آموزش عمومی مردم، توانمند سازی جامعه و  فرهنگسازی پیرامون مسأله آسیب های اجتماعی توسط دستگاههای متولی صورت گیرد.
رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در پایان گفت: ورود حوزه های علمیه، سازمانهای مردم نهاد، دانشگاهها و آموزش و پرورش به مبحث آسیب های اجتماعی و انجام کارهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در این حوزه انتظارات ما از سایر گروههای مهم و تأثیر گذار جامعه می باشد.

آسیب های اجتماعی نوعی ترور و تهدید خاموش است

 

آسیب های اجتماعی نوعی ترور و تهدید خاموش است

 

آسیب های اجتماعی نوعی ترور و تهدید خاموش است

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : معاونت سیاسی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1031
  • کد خبر : 40628