عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شناسایی و طبقه بندی زیرساختهای مهم در اولویت پدافندغیرعامل باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:

شناسایی و طبقه بندی زیرساختهای مهم در اولویت پدافندغیرعامل باشد

شناسایی و طبقه بندی زیرساختهای مهم در اولویت پدافندغیرعامل باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: شناسایی و طبقه بندی زیرساختهای مهم شهرستانها در اولویت اداره کل پدافندغیرعامل استان باشد.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اظهارکرد: تشکیل اتاق فکر پدافند غیرعامل و معرفی نخبگان و صاحب نظران این حوزه، مورد اهتمام دستگاههای اجرایی استان باشد و مدیران حتماً یک کارشناس با انگیزه و مطلع نسبت به این حوزه را در سیستم خود شناسایی و بکارگیری کنند.

وی در ادامه به برگزاری منظم جلسات کارگروهها و کمیته های 14 گانه ذیل شورای پدافند غیرعامل استان و پیگیری مصوبات و ارسال آن به دبیرخانه شورا تأکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بیان کرد: در طراحی و اجرای تمامی پروژه ها باید نسبت به رعایت الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل بر اساس مبحث 21 مقررات ملی ساختمان اقدام شود زیرا تمامی نظارت ها در این حوزه بر این اساس صورت خواهد گرفت.

طهماسبی گفت: دستگاههای اجرایی استان نسبت به ایجاد، راه اندازی و فعال نمودن کمیته پدافند غیرعامل در مجموعه خود اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: شهرداران استان نیز می بایست ملاحظات پدافندغیرعامل در طرحهای توسعه شهری را که توسط سازمان پدافند غیرعامل تهیه و ابلاغ شده را در اجرای طرح های هادی، جامع و تفصیلی به عنوان یک سند بالا دستی اعمال نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه تمامی شهرستانها و دستگاهها باید دارای اطلس امنیتی باشند، خاطرنشان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاهها می بایست برآورد درستی از تهدیدات داشته و بر اساس آن اطلس امنیتی خود را تدوین و همه ساله به روز رسانی کنند.

طهماسبی در ادامه به بیان مهمترین مأموریت ها و وظایف سازمان پدافند غیرعامل پرداخت و سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی بین بخشی و بین دستگاهی، آموزش و فرهنگ سازی، پایش تهدیدات، سطح بندی مراکز و رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در مهندسی سازه ها را به عنوان مأموریت های شاخص در این حوزه قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب همواره مطمع نظر دشمنان خود بویژه امریکای جهانخوار قرار داشته تصریح کرد: تهدیدات دشمن قالباً نظامی نیست و در زمان صلح تهیدات سایبری، مردم محور و زیستی وجود دارد که در پدافند غیرعامل به آنها پرداخته می شود.

وی در پایان با اشاره به حوادث دیماه در کشور بیان کرد: طی هفته های گذشته در کشور ما اتفاقاتی رخ داد که در ابتدا تهدید بود اما تبدیل به آسیب شد، برای اینکه از اینگونه حوادث و اتفاقات مشابه جلوگیری نماییم، نیازمند فرهنگ سازی هستیم و باید خود را در برابر آسیب ها توانمند کنیم.

در پایان این جلسه که با حضور سردار حیدری معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور و مجتبی مولوی معاون اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور برگزار شد، از دستگاههای برتر استان در حوزه پدافند غیرعامل تجلیل به عمل آمد.

 

شناسایی و طبقه بندی زیرساختهای مهم در اولویت پدافندغیرعامل باشد

شناسایی و طبقه بندی زیرساختهای مهم در اولویت پدافندغیرعامل باشد

شناسایی و طبقه بندی زیرساختهای مهم در اولویت پدافندغیرعامل باشد

شناسایی و طبقه بندی زیرساختهای مهم در اولویت پدافندغیرعامل باشد

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .