عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان در حوزه قاچاق کالا استان مقصد است

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار:

گلستان در حوزه قاچاق کالا استان مقصد است

گلستان در حوزه قاچاق کالا استان مقصد است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: گلستان در حوزه قاچاق کالا و ارز جزء استانهای مقصد کشور است و علی رغم داشتن مرز زمینی و دریایی با کشور ترکمنستان، عمده محصولات قاچاق از استانهای همجوار و همچنین تهران به گلستان سرریز می شوند.

"علی اصغر طهماسبی" در هفتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید طی چهارسال گذشته هیچ نوع خط قرمزی را در خود ایجاد نکرد و با شفافیت کامل با هرگونه فسادی ولو در درون خود دولت نیز بلافاصله برخورد کرد.

وی در ادامه عملکرد درخشان دولت در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را سند درخشان این موضوع خواند و تصریح کرد: همانگونه که قبلا نیز به استحضار مردم رسیده در ابتدای دولت تدبیر و امید میزان قاچاق سالانه در کشور چیزی حدود 25 میلیارد دلار بود که با اقدامات صورت گرفته این رقم امروز به کمتر از 12 میلیارد دلار رسیده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، افزود: قطعاً اگر چنین جدیتی در مبارزهبا قاچاق کالا و ارز در گذشته نیز وجود داشت و حجم کالای قاچاق با 50 درصد کاهش مواجه می شد، امروز شاهد ریشه کن شدن پدیده شوم اقتصادی قاچاق کالا و ارز در کشور بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه به اهم اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و اصلاح فرایند های کلان و بهره گیری از سامانه های الکترونیکی شامل تهیه سامانه جامع یکپارچه سازی و نظارت بر فرایند تجارت، سامانه جامع حمل و نقل، تهیه، بانک اطلاعاتی محکومان حوزه قاچاق کالا و ارز، ارتقاء نظارت الکترونیکی بر جریان ترانزیت کالا و ایمن سازی سامانه های گمرکی را از مهمترین این اقدامات برشمرد.

طهماسبی همچنین با اشاره به سامانه جامع شناسه دارکردن انبارها در کشور و استان گفت: تا کنون علی رغم پافشاری برخی از مردم و کشاورزان به دلیل عدم اطلاعات نادرست، 15 هزار و 624 انبار در استان گلستان شناسایی و شناسه دار شده است که از این حیث جزء 10 استان اول کشور هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مؤثر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در کاهش قاچاق سوخت، اصلاح نظام تسهیم و توزیع فراورده های نفتی و عرضه سوخت به مرزنشینان با قیمت متعادل را از جمله تدابیری عنوان کرد که با اجرای آن، ارزش سوخت قاچاق در کشور از رقم 7 میلیارد دلارقبل از دولت تدبیر و امید به کمتر از 600 میلیون دلار در حال حاضر رسیده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در پایان به بیان اهم دستاوردهای این حوزه در کشور پرداخت و کاهش 50 درصدی حجم قاچاق کالا، رشد 1600 درصدی کشفیات کالای قاچاق، رشد 110 درصدی فروش کالاهای قاچاق مکشوفه، رشد 342 درصدی انهدام کالای قاچاق مکشوفه، رشد 480 درصدی پرونده های مرتبط با قاچاق کالا، افزایش 22 درصدی جریمه های وصولی، افزایش 166 درصدی متلاشی شدن باندهای قاچاق سازمان یافته و افزایش 241 درصدی در آمد های دولت از وصول حقوق ورودی کالا را از مهمترین این دستاوردها عنوان کرد.

گلستان در حوزه قاچاق کالا استان مقصد است

گلستان در حوزه قاچاق کالا استان مقصد است

گلستان در حوزه قاچاق کالا استان مقصد است

 

 

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .