عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مديريت عمر مهمترين جوهره حيات در نظام هستي است

استاندار گلستان:

مديريت عمر مهمترين جوهره حيات در نظام هستي است

استاندار گلستان با بيان اينكه مديريت عمر مهمترين جوهره حيات در نظام هستي است، اظهار داشت:هيچ ثروتي به عمر نمي رسد ولي بزرگتر از ثروت عمر،مديريت آن است.

دكتر "حسن صادقلو " روز گذشته در جمع مددجويان زندان گرگان گفت : خداوند بزرگترين ثروتي كه به آدم داده، عمر است هيچ ثروتي ارزش آن به اندازه عمر نيست و همه هستي بخاطر انسان آفريده شده است.
وي ادامه داد : با كمي جستجو مي توان فهميد كه چقدر در عالم هستي كار شده و كار مي شود كه ما يك لحظه بيشترعمر كنيم.
به گفته وي ، بعضي ها يك شبه راه صدساله را مي روند و بعضي ها هم طي صد سال نمي توانند يك شبه را طي كنند.
استاندار گلستان بيان كرد : " حر " فردي بود كه آخرين دقايق عمر خود را مديريت كرد و به عنوان حر نظام هستي وآزاده هستي معرفي شد.
صادقلو در ادامه با طرح سوالي از مددجويان كه آيا همه هستي خلق شده است كه انسان فقط چند صباحي بيهوده زندگي كند؟ اظهار داشت: اين سوال اساسي را بايد همه انسان ها از خود بپرسند و بدانند كه ماموريت بزرگي بر عهده ما است.
وي برنامه ريزي و مديريت عمر را براي حضار سفارش كرد و افزود : مهمترين مساله در حيات انسان چگونگي مديريت كردن عمر است و بايد با الگوگيري از زندگي پيامبران ، ائمه اطهار وبزرگان ديني زندگي خود را مديريت كنيم و راه سعادت را در پيش گيريم.
استاندار گلستان با بيان اينكه خواندن قرآن براي هدايت و مديريت صحيح عمر است ، اظهار داشت : قرآن جلوه گاه مديريت آسماني عمر انسان است و كتاب هدايت بوده، چرا كه تنها فرمولي كه بشر توانايي كشف آن را به تنهايي ندارد، فرمول هدايت است.
به گفته صادقلو، همه فرمول ها را مي تواند انسان در سايه تلاش و كوشش و توكل به خدا پيدا كند، تنها فرمول هدايت مي باشدكه نياز و وابستگي حقيقي انسان است و نمي تواند آن را به تنهايي بدست آورد و تمام تاريخ گواه اين مطلب است.
وي افزود: انسان براي هدايت وابسته به پيامبران و امامان است، ما براي هدايت به كتاب خدا كلام الله مجيد و هم به كتاب ناطق يعني امامان كه جلوه عملي كتاب خداست ، وابسته هستيم.
مقام عالي دولت در استان تصريح كرد : امروز ماموريت شما برقراري ، درك وآگاهي از مديريت عمرآينده تان است و به دنبال فرصت سازي باشيد نه فرصت سوزي .
استاندار گلستان در خصوص اهميت مطالعه خطاب به زندانيان افزود: اگرمي خواهيد ارتقاء پيدا كنيد بايد براي مطالعه برنامه ريزي نماييد و ابتدا قرائت قرآن را بياموزيد واين كتاب الهي را بخوانيد و به دنبال يادگيري معنا ، تفسير و تحليل اش همراه با شأن ونزول آيات و سورباشيد .
وي با بيان اينكه فهم قرآني ما كه افزايش پيدا كند، مسير درست زندگي و سعادت را پيدا مي كنيم، بيان داشت : با مطالعه سرگذشت بزرگان از امروز زندگي خود را بگونه اي بهتر مديريت نموده تا به آن هدف نهايي از خلقت انسان برسيم.
استاندار هدف از آمدن خود را به زندان ؛ سلام واحوالپرسي و اميد دادن به زندانيان برشمرد و افزود : نااميدي گناه بزرگي است و خداوند به عنوان رمز اميد بخشي است كه داشتن اميد هم ، رمز مديريت عمر است.
صادقلو در پايان اظهار اميدواري كرد كه نور خدا از زبان ، عمل و فكرخدا در زندگي شما ببارد و در سايه اميد زندگي هاي شما زيبا مي شود وخداوند عنايت ويژه اي به دلهاي مستتر دارد.
"محمود اميني" مدير كل زندانهاي گلستان كه در اين بازديد استاندار و مسوولان استان را همراهي مي نمود، گزارشي از وضعيت زندان ارائه كرد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1097
  • کد خبر : 425