عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پيشگيري بايد اولويت اصلي در مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز باشد


پيشگيري بايد اولويت اصلي در مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز باشد

سرپرست دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري گلستان بر لزوم فرهنگ سازي به جهت جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز در روستاها تاكيد كرد.

مهندس قاسم سميعي كه در نشست بخشداران استان سخن مي گفت، افزود: در اين زمينه بايد اولويت اصلي بر پيشگيري استوار بوده و در اين راستا اطلاع رساني از خطرات ساخت و سازهاي غيرمجاز مي بايست مدنظر قرار گيرد.

وي اظهار داشت: برگزاري دوره هاي آموزشي با همكاري بنياد مسكن، اداره كل مديريت بحران، آب منطقه اي و ... تا حدود بسياري مي تواند در افزايش دانسته هاي عمومي در جهت پيامدهاي ساخت و ساز غيرمجاز و نيز احداث بنا در مكان هاي پرخطر همچون بستر رودخانه ها و ... موثر باشد.
سرپرست دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري گلستان همچنين گفت: با انتقال دبيرخانه كميسيون ماده 99 به اين دفتر و تشكيل منظم جلسات، شاهد برخورد جدي با تخلفات بوده ايم ليكن به جهت رسيدن به هدف مطلوب، به هماهنگي هاي بيشتري نياز است.
سميعي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برنامه هاي دفتر امور روستايي و شوراها استانداري در ايام نوروز 93 اظهار داشت: روستاهاي گلستان با جاذبه هاي طبيعي، تاريخي و فرهنگي فراوان، پتانسيل بسياري در جهت جذب گردشگر داشته و از اين رو در حال برنامه ريزي براي ارتقاي جايگاه گردشگري روستايي در استان هستيم.
وي يادآور شد: برگزاري 60 جشنواره فرهنگ روستا در نقاط مختلف استان به جهت حفظ و احيا سنت هاي بومي روستاهاي گلستان و آشنايي مسافران و گردشگران با اين سنت ها بخشي از برنامه هاي ما در نوروز 93 است.
سرپرست دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري گلستان، خواهان همكاري ديگر دستگاه ها در جهت ارتقاي ظرفيت هاي گردشگري روستايي استان شد.
سميعي همچنين بر ضرورت تلاش بيش از پيش دهياران در جهت درآمد زايي و رفع وابستگي به اعتبارات دولتي تاكيد كرد.
وي در اين جلسه از برگزاري دوره هاي آموزشي جهت اعضاي شوراهاي روستايي خبر داد.
سرپرست دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري گلستان اظهار داشت: دوره هاي مذكور تاكنون در چهار شهرستان استان برگزار شده و طي دو ماه آينده در بقيه شهرستان هاي استان نيز برگزار خواهد شد.


تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1125
  • کد خبر : 440