عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بيشترين تخريب جنگل ها مربوط به استان گلستان است

استاندار:

بيشترين تخريب جنگل ها مربوط به استان گلستان است

دکترحسن صادقلو با بيان اينكه بيشترين بهره برداري و تخريب جنگل ها مربوط به گلستان است گفت : با وجود آنكه نيازمندي استان به فضاي سبز بيشتر از ساير استانهاي شمالي است اما 27 درصد تخريب جنگل صورت مي گيرد .

به گزارش روابط عمومي استانداري گلستان ، دكتر حسن صادقلو پيش از ظهر امروز در مراسم روز درختكاري در گرگان اظهار داشت : اين در حالي است كه در استان مازندران اين مقدار 21 درصد و در گيلان 17 درصد مي باشد .

وي خاطرنشان كرد : فرهنگ سبز و منابع طبيعي مساله مهمي است و بايد نه تنها در باور بلكه درعمل هم به اهميت اين منابع برسيم و با حساسيت هاي زيادي در جهت حفظ و حراست از آن بكوشيم. 
دكتر صادقلو افزود : نبايد خود را به درصد بالاي سرانه فضاي سبز دلخوش كنيم بلكه بايد بيشتر پتانسيل خود را روي فضاهايي بگذاريم كه هنوز روي آن كاري صورت نگرفته است .
استاندار گلستان با بيان اينكه استان گلستان نيازمند به فضاي سبز و درخت كاري بيشتري است تصريح كرد : بهتر بود اين مراسم در جنگل برگزار نمي شد و در مكاني برگزار بود كه نيازمندي بيشتري براي كاشت درخت در آن وجود داشت.
دكتر صادقلو با تأكيد بر بيشتر اهميت دادن شهرداري ها به مساله فضاي سبز ادامه داد: بهتر است بخشي از ارزيابي هاي خودمان را در بين بخشداران و فرمانداران در حوزه تشويق، نگهداري، تحويل درخت و جنگل كاري بگذاريم تا كار بيشتر و بهتري در اين زمينه صورت بگيرد. 
وي تصريح كرد : بعضي از كارهاي ما با آن چه در آموزه هاي ديني در خصوص اهميت درخت و كاشت درخت موجود است مغايرت دارد. 
به گفته استاندار گلستان ، هرچند بهره برداري هايي كه در جنگل ها صورت مي گيرد دليل فني دارد اما در دل اين بهره برداري ها كارهايي مي كنيم كه متناقض با ادعاي فرهنگ سبز ما است. 
دكتر صادقلو با بيان اينكه در آموزه هاي اسلامي گفته شده با هر خيري در دنيا يك درخت در آخرت براي خود مي كاريد ادامه داد: گاهي در دل روايات به نقطه اي مي رسيم كه مي بينيم اجر در بهشت با واژه درخت آمده است و همين مساله وظيفه ما را در اين حوزه بيشتر مي كند.
وي با اشاره به اين كه آموزه هاي ديني ما در خصوص فرهنگ سبز بسيار تابناك است ادامه داد: همه از اهميت جنگل و منابع طبيعي آگاهي دارند .
استاندار گلستان تأكيد كرد : بايد سعي كنيم به اين منابع در همه ابعاد نگاه ويژه اي داشته باشيم و در نگهداري آن براي نسل بعد بهتر بكوشيم.
به مناسبت 15 اسفند ماه هم زمان با روز اول هفته منابع طبيعي و روز درختكاري ، با حضور استاندار گلستان، مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گلستان، شهردار گرگان و... در النگدره گرگان مراسم اين روز برگزار شد. 
شعار هفته منابع طبيعي امسال "منابع طبيعي با مردم، براي مردم" مي باشد .


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1404
  • کد خبر : 452