عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » كشاورزي بودن استان موجب محروميت از ساير امكانات

استاندار گلستان:

كشاورزي بودن استان موجب محروميت از ساير امكانات

دکترحسن صادقلو گفت: قطب كشاورزي بودن استان گلستان موجب شده تا با اين عنوان از ساير امكانات نظير صنعت، خدمات و... محروم شود كه لازم است مورد بازنگري قرار گيرد.

دكتر حسن صادقلو عصر امروز در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان اظهار داشت: بايد اين نكته مورد توجه قرار گيرد كه آيا استان گلستان واقعاً مي تواند به عنوان قطب كشاورزي مطرح باشد يا نه؟
رييس شوراي برنامه ريزي استان خاطرنشان كرد: ارزش افزوده گندمي كه در استان توليد مي شود به دليل سهميه پايين ذخيره سازي، به استانهاي ديگر اختصاص مي يابد و همين امر سبب كمبود نقدينگي در استان شده است.
وي با اشاره به جلسه اي با وزير صنعت معدن و تجارت گفت: در اين نشست مقرر شد سهميه ذخيره سازي گندم در استان افزايش يابد تا ارزش افزوده مختص به آن از استان خارج نشود.
وي با اشاره به ميزان مصارف نسبت به منابع بانكي استان تصريح كرد: براساس اعلام بانكهاي دولتي استان 192 درصد مصارف نسبت به منابع بانكي داريم كه به دليل پايين بودن نقدينگي است و بايد تدبير شود.
استاندار گلستان با بيان اينكه با همت دولت بودجه 93 در زمان خود به مجلس ارائه شد افزود: ابلاغ زودتر از موعد بودجه نشان دهنده همراهي دو بال دولت و مجلس است كه جاي قدرداني دارد.
دكتر صادقلو بودجه 93 استان را واقعي دانست و خاطرنشان كرد: اگرچه شايد به نظر برسد كه ميزان عددي آن نسبت به سال گذشته كاهش يافته است اما اعداد واقعي است و ميزان تخصيص آن نيز واقعي و قابل دسترس خواهد بود.
به گفته رييس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، اگر بودجه واقعي نباشد اهداف تعيين شده به سرمنزل نخواهند رسيد.
استاندار گلستان در بخش ديگري از سخنانش به ابلاغ سياستهاي اجرايي اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و گفت: جاي بسي خوشحالي است كه در راستاي سياستهاي اجرايي كشور، سندي ديگر به اسناد بالادستي اضافه شده كه بايد سرلوحه برنامه ريزي ها قرار گيرد.
دكتر صادقلو تأكيد كرد: همه مديريت ها بايد اصول 24 گانه آن را با دقت مطالعه كنند و اهداف بلندي كه در درون آن جاي گرفته را استخراج نمايند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: درون زا بودن، دانش بنيان بودن و متكي به مردم بودن از جمله ويژگي هاي اصول ابلاغي توسط سكان دار انقلاب است كه با توجه به آنها به طور يقين توسعه پايدار رقم خواهد خورد.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1123
  • کد خبر : 455