عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه آهن قزاقستان- تركمنستان - ايران مسير توسعه و تجارت سبز است


راه آهن قزاقستان- تركمنستان - ايران مسير توسعه و تجارت سبز است

معاون برنامه ريزي استانداري گلستان با اشاره به احداث پروژه راه آهن جمهوري قزاقستان و جمهوري تركمنستان و جمهوري اسلامي ايران، آن را مسير توسعه و تجارت سبز خواند.

"علي مرگدري" عصر روز يك شنبه در نشست آليك آيدار بايف، استاندار منگستائو قزاقستان با تجار و بازرگانان استان گلستان كه در راستاي توسعه همكاري اقتصادي بين دو استان در گرگان برگزار شد، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته بر توافقات گذشته، مشخص شد اتفاقات و توافقات خوب صورت گرفته بر روي كاغذ نيازمند بررسي هاي دقيق تر و كارشناسي است كه در حال فراهم كردن بستر اجرايي آن هستيم.
وي افزود: دو كشور دوست و برادر جمهوري قزاقستان و ايران داراي قابليت ها و توانمندي هاي متنوع و متكثري هستند كه مي توانند در يك تعامل و هم افزايي از اين قابليت ها و توانمندي ها بيشتر بهره مند شوند و شاهد روابط بسيار گسترده تر از آنچه هست، باشند.
مرگدري با اشاره به احداث پروژه راه آهن جمهوري قزاقستان- جمهوري تركمنستان و جمهوري اسلامي ايران، آن را مسير توسعه و تجارت سبز خواند و اظهاراميدواري كرد: بهره برداري از اين راه آهن در بسط و توسعه روابط تجاري، بازرگاني، گردشگري و ايجاد ارتباطات دنيا موثر باشد.
وي اظهارداشت: راه اندازي بندر خواجه نفس و برقراري ارتباط هواپيمايي بين دو كشور نيز كمك موثري در فرآيند توسعه بهبود روابط بين دو استان و كشور خواهد بود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1109
  • کد خبر : 471